Kan overgezette eml-bestanden van OE6 niet openen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fr@
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Fr@

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2006
Sinds kort heb ik een nieuwe computer met Windows 8.1.
Op de oude computer (WXP) staan de e-mailprogramma's Outlook Express 6, Outlook, webmail van Ziggo en Gmail.
Op de nieuwe, Outlook, webmail van Ziggo en Gmail.

Een deel van mijn Outlook Express e-mailcorrespondentie wilde ik over zetten door de geselecteerde e-mail via een externe harddisk naar de nieuwe computer te kopiëren. Tot zover ging dat nog goed. De betreffende e-mailbestanden stonden idd als elm-bestanden opgeslagen.
Maar hoe open je nu zo'n elm-bestand?

Op het bestand klikken en vervolgens “Openen met” kiezen gaf geen oplossing te zien, integendeel zelfs
Alle eml-bestanden werden plotseling van een “Explorer-icoon” voorzien en gaven na een poging deze te openen hetzelfde PDF-bestand en slechts de naam van het betreffende eml-bestand te zien, verder niets. Het PDF-bestand, dat ik eens had opgeslagen, heeft niets met het oorspronkelijke e-mailbestand van doen!
Niets aan de hand dacht ik. De e-mailbestanden staan immers ook nog op de externe harddrive. Tot mijn schrik werd, na het openen van de betreffende map aldaar, ook daar alles ineens van een “Explorer-icoon” voorzien en aldus onbruikbaar.

Hoe kom ik nu weer van dat “Explorer-icoon” af en krijg ik die OE e-mailbestanden “gebruiksklaar” op de nieuwe computer?

Dat zijn mailtje van Outlook Express en dat programma is er niet meer in Win7 en Win8.

Stuur ze door op je oude pc en haal ze binnen op je nieuwe.

Migreren vanuit Outlook Express gaat in 2 stappen. Eerst importeren in Windows Mail (standaard in Windows 7 aanwezig, Win 8 geen idee), dit is de opvolger van Outlook Express. Vanuit Outlook kun je de Windows Mail items importeren.

Geen zorgen. Het explorer icoontje heeft niks aan je bestanden veranderd. Is enkel een aanduiding aan welk programma een bestandsextensie is gekoppeld.

Bedank de adviezen en meedenken!
Ik heb ze doorgestuurd, wat werk maar wel het eenvoudigste.....

@ RogerS
Dat van die IE-icoontjes heeft idd geen invloed op het eml-bestand zelf, dat snap ik, maar natuurlijk wél met welk programma het bestand geopend wordt....
De bedoeling is nu juist dat eml-bestand geopend zou moeten worden in een (nieuw) mailprogramma. Net zoals op de oude pc Oulook Express opend als er op een eml-bestand wordt geklikt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan