Kan partitie niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Youdragon

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2005
hallo, ik wou mijn pc formatteren (via cd) en dus windows xp opnieuw installeren. Ik heb alles gevolgd installatie enzo, tot het blauwe scherm komt dat je je harde schijf kan formatteren, ik wou dus partitie C: verwijderen, maar er stond dat er bestanden in waren die nog nodig zouden zijn voor updates (zoiets) dus ik kon geen partitie verwijderen dus ben ik gestopt, want dat was wel mijn doel.

Weten jullie misschien waarom de partitie nou niet wil verwijderen?

wel was ik begonnen met mijn LEGALE windows xp home edision cd.

Dat zoiets kanbelangrijkzijn.
maar als je de cd in de cdrom doet dan krijg je op een gegeven moment de optie om de partitie te verwijderen dan moet je dacht een r intoetsen en voor bevestiging een l (of zoiets) en dan installeren op een niet bekende partitie doe je dat ook.

Je start toch wel op vanaf de cd .....

ja, heb wel vaker een harde schijf geformatteerd. maar ik kon dit keer geen toets indrukken voor bevestiging en ja ik start met de cd op.

het komt er toch echt te staan.

ik heb het echter nogmaals geprobeerd maar er komt niks te staan, ik weet wat u bedoeld, ik heb vaker windows xp geinstalleerd met deze zelfde cd. maar nu wil die activeringstekst maar niet komen.

Als je een diskette station hebt dan zou je kunnen formatteren met een boordisk.

b.v.een win 98 diskette van www.bootdisk.com

Draai repairmodus van XP-CD en geef command format C: :)

Geplaatst door Youdragon
wat bedoelt u met repairmodus?
Als de setup begint niet kiezen voor "Enter", maar voor "Repair" en de R-toets indrukken. Je krijgt dan een "Dos-achtige" omgeving.

Oh laat maar zitten ik heb het al. omdat mijn pc niet via cd wou opstarten moest ik dat in de bios configureren. op nr.1 stond harddisk en nr. 2 cdrom.
moest omgekeerd.
Maar Toch bedankt allemaal!!!:thumb:

Je brengt ons op een dwaalspoor door in jeeerste bericht te zetten dat je vanaf cdrom aan het installeren bent.
Dat was je dus niet.:o
Je hebt dus ook niet op een toetst gedrukt voor het starten vanaf een cd.

Maar toch mooi dat het gelukt is.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan