Kan pc alleen nog in veilige modus opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shin

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2011
Berichten
7
Hallo, ik ben nieuw op het forum:)

Ik heb mijn pc aangesloten op mijn tv, dus niet op een gewone pc monitor. Toen ik vanmorgen mijn pc opstartte, kreeg ik een zwart achtergrond op mijn beeldscherm, en geen pictogrammen op mijn bureaublad. Ik heb Vista btw. Ik heb ATI Catalyst geinstalleerd, en keek daar bij de opties, en ik heb daar een optie uitgevinkt met Graphic driver Enabled. die staat nu dus op disabled, en sinds ik dat heb gedaan, kan ik mijn pc niet meer normaal opstarten, alleen op veilige modus omdat de pc de drivers niet laadt dan.

Nu is mijn vraag dus, hoe krijg ik mijn pc weer terug zoals het was? Ik heb systeemherstel geprobeerd, maar dat stond om de een of andere reden uitgeschakeld, en kan hem nu ook niet opnieuw inschakelen.

Als ik naar Computer-> eigenschappen->Geavanceerde systeeminstellingen ga dan staat er geen tabje bij met systeemherstel, wat er wel hoort te staan, afgaande van berichten op andere fora + het help en ondersteuning progje op mijn eigen pc. Dus dat is geen optie.

Dus korte samenvatting:

Mijn Pc start dus wel op onder Vista, ik heb alleen geen beeld. Als ik vista op veilige modus opstart, heb ik WEL beeld. Dit omdat dus de drivers niet geladen worden. Hoe krijg ik het weer goed? :S

mvgr

Shin
 
Probeer eens met het vinkje terug aan te zetten zodat de drivers wel terug geladen worden. Start pc opnieuw op (niet in veilige modus) als je terug een zwart beeld krijgt druk je windowstoets + P. Dit is de snelkoppeling om te regelen waar je beeld hebt (eigen scherm, enkel apart scherm, beide).
 
bedankt voor de snelle reply, ik zal het even proberen:) laat het zo weten of hij het doet.:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
helaas:( het heeft niet gewerkt. Ik heb zeg maar mijn pc aangesloten op mijn pc, + nog een extra monitor. Maar op geen van beiden heb ik beeld. Dus als ik windows key+ p doet, zie ik niet of er wat gebeurd, want mijn scherm blijft zwart. Ook zegt mijn monitor dat er geen signaal doorkomt. Dit komt niet door een foute aansluiting, maar omdat ik die optie heb uitgevinkt. Dit typ ik dus nu door mijn pc in veilige modus uit te voeren, met netwerkmogelijkheden. Ik heb geen andere tv/monitor beschikbaar, ik heb echt geen flauw idee wat ik moet doen:( alles wat ik kan doen moet dus via Veilige Modus, ik kan mijn driver ook niet deinstalleren omdat hij zegt dat hij hem niet heeft gevonden. wat weird is want ATI CATALYST is wel gewoon geinstalleerd.

Bedankt iig, voor de aandacht hiervoor, denk dat er niks anders opzit dan een nieuwe pc te kopen? Best wel sneu, dit allemaal omdat er 1 optie niet goed staat xD
 
Wat ook kan is dat de resolutie(door op tv aan te sluiten) groter is dan wat je monitor aankan. Dan krijg je inderdaad zwart beeld maar bij sommige monitors krijg je dan de melding 'out of range'.

Andere optie is via uw veilige modus even nieuwe drivers te installeren voor uw grafische kaart.
 
geprobeerd nieuwe ATI CATALYST drivers te installeren, tijdens de installatie krijg ik deze foutmelding: kan het detectiestuurprogramma niet vinden. Ik denk dat dit komt omdat ik op dit moment in de veilige modus zit. Ik kan er dus niet uit, want dan heb ik geen beeld meer. Ik heb echt geen flauw idee wat ik nu moet doen. Thnx voor de hulp so far. Mijn pc is dus niet stuk, op de een of andere manier moet die optie gewoon ongedaan gemaakt worden. zou sneu zijn as k dan toch uiteindelijk om dit een nieuwe pc moet kopen:p Er moet toch een manier zijn om die optie terug te draaien? xD
 
nee ook niet, ik heb gewoon alleen mijn pc, die best wel oke is. ik moet hem gewoon kunnen terugzetten op de een of andere manier. k ga t is met TeamViewer proberen..

*EDIT

hmm dit kan nog een optie zijn, nu heeft mijn laptop weer geen internet..xD alles zit lekker mee:p
 
Laatst bewerkt:
Welkom op helpmij:thumb:
Ik heb je vraag verplaatst naar de meer voor de hand liggende sectie.
Aangezien het om een windows probleem gaat en niet om de audio en video apparatuur.

Succes verder met je vraag.
Jackall
 
shin zei:
Ik heb ATI Catalyst geinstalleerd, en keek daar bij de opties, en ik heb daar een optie uitgevinkt met Graphic driver Enabled. die staat nu dus op disabled, en sinds ik dat heb gedaan, kan ik mijn pc niet meer normaal opstarten, alleen op veilige modus omdat de pc de drivers niet laadt dan.

Dan zou ik denken: deïnstalleer in veilige modus de ATI Catalyst ([windowstoets+r] -> typ: appwiz.cpl, start opnieuw op en herinstalleer de ATI Catalyst...
 
thnx, ik ga het nu gelijk even proberen:)

*Edit

Geprobeerd, ik krijg hier alleen de foutmelding: ''De Windows installer -service is niet toegankelijk in Veilige Modus, probeer het opnieuw als de computer zich niet in een veilige modus bevindt, of gebruik systeemherstel als u het systeem op een eerder moment wil terugzetten''.

Ik kan helaas geen systeemherstel gebruiken, ik heb geen flauw idee waarom die uitstond. Ik kan het nog steeds met teamviewer proberen, het lijkt me dat ik daar wel beeld op krijg, aangezien dat van een ander scherm komt. Btw sorry voor het posten in de verkeerde sectie, ik dacht dat ik goed zat aangezien het met beeld te maken had:) mijn excuses daarvoor:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke het is gelukt via teamviewer. Ik kon via mijn laptop inloggen op mijn eigen pc om zo dingen goed te zetten. Bedankt voor alle hulp jongens:D(en meiden miss.:p) Dus, Problem Solved, Topic Closed:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan