Kan pc niet herstellen omdat klavier of muis niet beschikbaar is ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik heb een pc met windows 7 die niet meer opstart.
Nu zou ik deze willen herstellen maar ik kan in het beginscherm niets selecteren omdat mijn muis of klavier dan niet werkt.
Een stap verder werkt de muis wel maar daar blijft de pc vast hangen.
Is de Bios staat alles aan wat moet aan staan.
Waarom krijgt de muis of klavier nu in het begin geen spanning ?
 
De muis en toetsenbord zijn nu op de USB poorten aangesloten neem ik aan? Niet iedere BIOS werkt daar goed mee. Probeer het eens met een PS2 toetsenbord en/of muis. Dat zijn die paarse en groene ronde aansluitingen.

ps2.jpg
 
Ik heb al geprobeerd met een verloopstukje van ps2 naar usb maar dat blijkt ook niet te werken.
Zal ik dan echt een oud ps2 klavier moeten zoeken ?
 
Je bedoeld dat je het USB toetsenbord met een verloopstukje op de PS2 had aangesloten? Dat zou wel moeten werken lijkt mij.
 
Let wel op: Er zijn twee soorten verloopstekkertjes van USB naar ps2: Eentje die groen is (voor de muis) en eentje die paars is (voor het toetsenbord). Die paarse zijn een stuk schaarser dan de groene, want de groene worden doorgaans meegeleverd met usb muizen maar de paarse niet bij usb toetsenborden.
Toetsenbord in zo'n groene verloopstekker werkt niet.

Verder opletten dat je de de pc afsluit en misschien ook, volledigheidshalve, de stroomkabel eraf, voordat je ps2 apparatuur (incl. zo'n verloopstekkertje) aansluit.

Helpt dat allemaal niets, dan inderdaad bij iemand een ps2 toetsenbord lenen en die proberen (weer aansluiten op het moment dat de pc helemaal uit staat).

Tijs.
 
Het vreemde is dat wanneer ik de pc aanzet ik nog wel via het klavier in de BIOS kan geraken en daar zaken kan aanpassen. Wanneer ik dan doorstart is het klavier niet meer actief.
 
Hoi,
Het lijkt erop dat je voeding langzaam aan 't verzaken is. Hoe oud is e.e.a.?
 
Net factuur eens opgezocht en zie dat de pc inmiddels 12 jaar is. Wat gaat de tijd snel. Die voeding is wel eens vervangen hoor.
AOPEN AK-86L ATX AMD ATHLON64 DDR400 SOUND LAN SATA 110 €
AMD Athlon 64 3200+ 64bit Skt 754, Retail 235 €

Ik wou de pc terug formateren en er een xp versie opzetten die geldig is tot 2019.
Pc staat in de kelder en wordt soms eens gebruikt voor wat internet en radio vandaar.

P.S : op de pc heeft lange tijd windows 7 gestaan en dat draaide nog redelijk goed ook voor zo een oud ding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Pc staat in de kelder en wordt soms eens gebruikt voor wat internet en radio vandaar.
Dat is de slechtste opslagplaats die je voor 'n pc (vol elektronica) kunt bedenken of je kelder moet verwarmd zijn.
 
Is een heel droge kelder.
Intussen staat xp erop en draait hij weer lekker vlot.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan