Kan pc's niet op netwerk krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sidi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
1.450
Hoi iedereen,

Heb zojuist een nieuwe computer aangesloten op mijn netwerk. Aanbiedinkje van de Postbank. Ik krijg het ding met geen draaiend op het netwerk. Heb dus ook geen internet op dat ding.
Alle kabels zijn correct aangesloten, niet kapot, het ip-nr\ subnet is ingesteld op die van de pc die hij vervangt. Eerst Norton Firewall uitgeschakeld, later maar helemaal verwijderd. Geen XP firewall actief.
Kan geen enkele pc in mijn netwerk pingen. Vind het heel vreemd want ik krijg regelmatig gast-pc's die ik op dezelfde wijze aansluit en nooit een probleem geven. Zie ik iets over het hoofd?

AMD Sempron 2800 met XP-home. Netwerk bestaat uit adsl modem - router - pc's. Netwerk draait als een lier..

Alvast bedankt voor enige reactie
 
ip adres

Heb je al geprobeerd in de status van je lan verbinding je IP adres te herstellen



Gr Popie
 
Bedankt voor je reactie
ip herstellen zojuist gedaan. Heeft geen effect. Heb er ook al andere ip-nrs aan toegewezen. Echter, ook dan geen resultaat. Die netwerkkaart houdt letterlijk alles tegen, net alsof er nog een firewall op zit. Meestal zie je die computericoontjes over en weer wel oplichten maar nu doet ie helemaal niks. En voor je het vraagt; ja, de kaart werkt wel..
 
porbeer hem een rechtstreeks op de modem om te kijken of je verbinding krijgt ik heb het probleem hier ook gehad met een router ik heb deze gereset opnieuw ingesteld en alles werkte weer




Gr Popie
 
Had ik ook al geprobeerd. Werkt niet. Denk ook niet dat het aan het de router of de modem ligt. Die dingen werken namelijk gewoon want mijn andere pc's internetten dat het een lieve lust lust is. Voor mijn gevoel ligt het aan de netwerkkaart van die nieuwe pc. Misschien dat vóór het verwijderen van Norton firewall iets is ingesteld en dat ik daar ná het verwijderen niet meer bij kan. Maar ik weet niet hoe ik dat moet checken. Kan Norton ook niet opnieuw installeren want die stond voor-geinstalleerd op de schijf en ik heb er geen cd van..
 
Ook al geprobeerd een nieuwe lan verbinding te maken
en dat deze automatisch de instellingen overneemt

uit je verhaal begrijp ik dat je het handmatig hebt gedaan.


gr Popie
 
Yep, doe altijd alles handmatig. Heb namelijk een hekel aan die wizard's en toestanden. De wizard verschaft mij namelijk een ip-nr via dhcp. En ik wil juist een vast nummer. Maar ik ga het wel even proberen. Er zit nu alleen even iemand anders met die pc te spelen dus ik moet even wachten. Ik laat het je weten. :)
 
Nou, hij is er achter, hoor! De netwerkkabel ondersteunt geen netwerk van 100 mB, doch slechts 10 mB.. Bij de oude pc viel dat niet op omdat ie ook een netwerkkaart van 10mB had. Bij de nieuwe pc heb ik bij eigenschappen van de netwerkkaart in apparaatbeheer de snelheid van de netwerkkaart omlaag gebracht naar 10 mB. Prompt had ik contact met het netwerk en met internet. (Dit berichtje typ ik vanaf de nieuwe pc..) Ik kan natuurlijk nog de kabel vervangen voor een nieuwe maar ik denk dat dat voor een beetje internetten, emailen en af en toe bestanden overzetten niet echt nodig is.
Bedankt voor je reacties in elk geval. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan