kan plotseling vanuit Outlook geen hotmail adres mailen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElwinT

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
bij het mailen vanuit Outlook krijg ik sinds gisteren de volgende berichten:
Your message

To: naam
Subject: RE: Reactie op uw advertentie:

did not reach the following recipient(s):

naam@hotmail.com on Mon, 1 Oct 2007 20:14:22 +0200
There was a SMTP communication problem with the recipient's email server. Please contact your system administrator.
<hpsmtp-eml17.kpnxchange.com #5.5.0 smtp;550 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address. We recommend enrolling in our Junk E-Mail Reporting Program (JMRP), a free program intended to help senders remove unwanted recipients from their e-mail lists. For enrollment instructions, please refer to:
http://postmaster.live.com/Services.aspx#JMRPP. For additional information about Microsoft's technical guidelines, please refer to:
http://postmaster.live.com/Guidelines.aspx>

Ook mijn eigen hotmail adres kan ik niet bereiken, kan het wel gebruiken om vanuit te versturen.
Planet heeft inmiddels mijn IP adres gecontroleerd en ik sta niet op de black list.

Wie weet wat er aan de hand is?

De foutmelding welke je krijgt is een blokkade welke op jouw ip-adres staat
Er zijn meldingen binnengekomen over dat er grote aantal en/of spamberichten van jouw IP-adres zijn verzonden.
Deze blokkade wordt er automatisch afgehaald als er binnen 24 uur niet overmatig e-mail meer wordt verzonden van jouw adres.

Je kan het beste nakijken of er geen virus/spyware op je PC zit om na te gaan of die het zijn welke die mails mogelijk automatisch versturen.

Of het is zo dat je op een blocklist van Hotmail/livemail zelf staat.

Laatst bewerkt:
Okay ik had al het vermoeden dat er zoiets aan de hand zou zijn. Probleem is dat ik geen spam of overmatige aantallen e-mails heb verzonden.
Ik wist overigens niet dat die blokade er ook weer automatisch af wordt gehaald. Ik neem aan dat dit pas gebeurt 24 uur na mijn laatste poging?

Ja die had ik zelf ook al gevonden, maar ik ben absoluut een nitwit op het gebied van computers / software en wist echt niet wat ik hiermee aanmoest.

Nou ze zeggen dat het aan je antivirus software of je firewall kan liggen(iets nieuws gedaan?)
Is het een gewoon afzender adres of hoort het bij een website domein, o.i.d.? Dat geeft vaker problemen.
Verder geven ze een manier aan om contact met ze op te nemen.
Wanneer de problemen morgen nog niet over zijn, kun je proberen een bericht te sturen. met alle bescherming(heel kort:) uit, om te zien wat er gebeurt.
Vervolgens kun je met hun contact opnemen.
mvg leo

Nee ik heb niets veranderd. Ik draai 2 jaar op Norman, een Firewall en anti virus programma. werkt prima en ik heb geen instellingen veranderd.
Het vreemde is dat ik vanmorgen even 2 x mijn eigen hotmail adres kom bereiken, 1 x met mijn e-mail en 1x met de e-mail van mijn zoon (blijf het zelfde IP adres) vervolgens probeerde ik weer 3 berichten te versturen die gisteren plotseling niet lukte en daar kreeg ik weer dezelde meldingen.

Ik heb inmiddels ook de vraag neer gelegd bij Microsoft, via www.support.live.com maar moet afwachten wat daar uit komt.

Het lijkt er op dat de blokade bij hotmail zit, maar waarom is voor mij een vraag.

Ja ik ben ook benieuwd naar hun antwoord. Overigens mail ik gewoon naar prive account adressen.
Ik zal dus maar braaf afwachten tot ik antwoord heb en anders proberen morgen weer een e-mail te versturen. Ik moet nog even uitzoeken hoe ik mijn Firewall kan uitzetten, Norman werkt toch even anders dan Microsoft.

Zodra ik wat van Microsoft hoor breng ik jullie natuurlijk op de hoogte.
Voorlopig alvast bedankt voor jullie inbreng.
Mvg. Elwin

Heb je Planet als internetprovider?
Want die heeft sinds gisteren dus idd problemen met mailen naar hotmail, naar live en naar MSN. Zie onderstaand berichtje. Als ik jou was zou ik gewoon even rustig wachten tot ze het bij Planet opgelost hebben. (wel vervelend als je nu dringend naar hotmail moet mailen.)

Onderstaand bericht staat dus op de service-site van Planet:

Storing verzenden mail naar Live, MSN en Hotmail.

Als gevolg van een storing kunnen er op dit moment problemen ontstaan met het verzenden van mail naar MSN, Live en Hotmail. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Begintijd: 01 Oct 2007 12:30 Eindtijd: Onbekend

ps. Van de hotmail-support afdeling kreeg ik trouwens dit antwoord: Na controle van je account is gebleken dat je teveel emails hebt verstuurd. Om de blokkering op te heffen kan ik je verzoeken de volgende URL te raadplegen voor verdere hulp. http://postmaster.live.com Teveel mails? Hooguit drie mailtjes...ja..das wel een boel ja :)

Laatst bewerkt:
Ja ik heb inderdaad Planet Internet, vreemd want vanochtend nog met de support afdeling gesproken om mijn IP adres te checken en te zien of ik op een black list voor kwam. Niet dus, en ook geen info gekregen over het niet of slecht kunnen mailen naar hot mail adressen via Planet.

Overigens hoe heb jij mijn account kunnen checken bij hotmail. Hoezo zou ik dan teveel e-mail hebben verstuurd, want dat waren inderdaad 3 adressen maal een aantal keren proberen natuurlijk. Deze link http://postmaster.live.com had ik ook al, maar ik weet niet hoe ik daar verder mee moet, laat staan dat ik in staat zou zijn om de blokkering op te heffen.

Zoals ik al verwachte, vandaag geen reactie mogen ontvangen van Microsoft, maar het probleem is wel opgelost. Zal dus wel alles te maken hebben gehad met de problemen bij Planet Internet.
Dank voor jullie hulp, groet, Elwin

Ik heb dit probleem sinds gisteren ook een kan ook geen e-mails naar hotmail sturen. Mijn provider is chello??? Hoe zou ik dit op kunnen lossen?

Ik heb niets gedaan en alles werkt weer. Dit had echt met Planet te maken. Wel heb ik mijn computer gescand en een Trojan aangetroffen, onmiddelijk verwijderd en vervolgens deed het geluid het niet meer. Opnieuw drivers moeten downloaden en installeren. Wat het een met het ander te maken zou kunnen hebben weet ik niet, maar alles werkt weer.
Succes, Elwin

Op het moment zijn er problemen met het mailen vanuit UPC-adressen naar Hotmail adressen
De adressen van UPC staat op het moment in een soortemet blacklist bij Hotmail/Livemail.
Er wordt aan gewerkt om dit op te lossen.

En hier het antwoord van Microsoft:

Beste Elwin,

Bedankt dat je contact opneemt met Windows Live Support.

Mijn naam is Carlos en ik begrijp dat je problemen ondervindt met de samenwerking tussen een niet-Hotmail domein en Windows Live Hotmail. Ik begrijp hoe vervelend dit voor je is en ik bied je mijn verontschuldigingen aan voor enige ongemakken.

We verontschuldigen ons voor de vertraging in het beantwoorden van je vraag en voor het ongemak dat dit met zich heeft meegebracht.

We hebben soortgelijke meldingen ontvangen over dit probleem, het blijkt dat de Chello, Planet en HetNet servers tijdelijke problemen ondervinden.

Ik wil je naar hun helpdesk doorverwijzen, deze dient contact op te nemen met:

http://postmaster.live.com/troubleshooting.aspx

Bedankt dat je Windows Live gebruikt. Mocht je verder nog problemen ondervinden, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.

Met vriendelijke groeten,

Carlos

Windows Live Support

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan