kan printer niet delen

• Onderwerp starter Onderwerp starter helma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

helma

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
De printer heeft het wel gedaan maar nu krijg ik plotseling een fout melding en ik kan de printer van de andere computer niet gebruiken.
Wel van de computer waar de printer is op aangesloten.
Hij zegt dat ie geen verbinding kan maken.
Als ik naar eigenschappen ga krijg ik de melding "print spooler service niet actief.
Ik weet niet wat dat inhoud.
Ik heb op beide computer het software geïnstalleerd, ik heb een netwerkprinter toegevoegd. Alles ging goed. De printer deed het dus ook. Alles staat ook juist zover ik kan zien geïnstalleerd.
Ik heb een Lexmark X73 (dus faxen,copieren en scannen)

Ik vergeet nog de zeggen, dat als ik op afdrukken klik.
Dan krijg ik de vermelding "error initializing output device"

Kijk eens onder Systeembeheer > Services of print spooler wel op automaat staat!

Een andere optie: Eigenschapen van je printer > Tabblad delen > "deze printer delen" aanvinken.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie, maar

Printer delen stond al goed en de spoolservice staat ook op automatisch, maar hij doet het toch niet.

Zet het delen uit en verwijder de printer van de pc die er via het netwerk gebruik van wil maken.

Zet het delen weer aan en installeer weer de printer op die pc

Heb ik geprobeerd en het wil nog steeds niet lukken
Ik kan nu de printer niet vinden als ik een netwerkprinter wil installeren

Ik heb ontdekt dat ik niet kan pingen, er zijn er 4 verzonden en 0 aangekomen. Dus 100% verlies.
Wat wil dat zeggen en hoe kan ik dat oplossen.

Ik heb sweex broadbandrouter, beiden pc's zijn dus direkt met de router verbonden. Het internet doet het wel op beiden pc's. Alleen het netwerk zelf niet ik heb het weer opnieuw geïnstalleerd volgens het boekje, en beiden staat windows XP op.
Maar hij doet het nog steeds niet.

Heb je firewalls draaien op de pc's? Kijk voor de zekerheid ook even of de interne firewall van XP uitstaat

Ik heb de firewall uitstaan tenminste (misschien kom ik wel een beetje dom over) als het de goede is van XP.
Ik had geklikt op de Lan verbinding en heb daar de firewall uitgezet dat is toch te firewall van XP???

Deze stond dus al die tijd al uit en het werkte niet, bij Norton heb ik gekeken of ik een firewall heb maar kan deze niet vinden. Dus volgens mij heb ik daar geen firewall.

Misschien een domme opmerking maar zo is hij niet bedoeld.
Heb je als je over het netwerk wil printen wel beide PC's aanstaan?

Je router fungeert namelijk niet als printerserver. Als je dus van de ene computer wilt printen dan gaat het signaal naar de computer waar de printer is aangesloten en dan kan hij pas printen.

Groeten

Ja ik heb beiden pc's en natuurlijk de printer aanstaan.
Maar hij doet het niet.
Hij heeft het wel gedaan, dat is zo gek en ik heb niets aan de instellingen verandert voordat de printer weigerde.

helma ,

Het moet toch simpel zijn lijkt mij , verwijder de printer op de pc waarbij hij niet werkt.

Ga opnieuw naar printers-toevoegen

neem niet de optie netwerk printer maar.

Selecteer de optie Locale Printer als U een netwerkprinter wilt instellen die NIET op een printserver is aangesloten.

groetjes speedtouch

Ook dat heb ik geprobeerd en dit lukt ook niet, en toen de printer het wel deed had ik hem als netwekprinter geïnstalleerd en dit ging een tijd goed. Nu krijg ik dus helemaal geen printer geïnstalleerd geen netwerk en geen locale printer.

als je de printer niet kan pingen scheelt er iets aan de verbindingen.
Kan vanalles zijn, kabels, netwerkkaarten, pc's.
Probeer van beide pc's eens alles te pingen (andere pc, eigen pc, printer).
Wat zegt dat ??

Ik veronderstel ook dat je werkt via de 'werkgroep' of 'workgroup'. Zie je de andere pc en printer in je netwerklocaties ??
Anders is er wat mis met je netwerkinstellingen.

IK zie wel de computer dus de gedeelde mappen van mijn computer in netwerklocaties. Deze zie ik ook op de andere computer maar kan ze dus niet openen.

Groetjes Helma

Misschien beter de printer op het netwerk zetten:
printer via utpkabel op de router aansluiten; op de pc's printer toevoegen op een nieuwe tcp/ip poort (maar dan moet je zijn IP adres kennen (ofwel de printernaam invullen als je de tcp/ip poort configureert; de wizard zoekt dan naar die printer op het netwerk en normaal vindt hij die ook). En de printer dan op niet-delen zetten.
Hij moet dan vanop elke pc aanspreekbaar zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan