kan prog niet "als administrator " uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardbaart

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2007
Berichten
191
Na problemen met mijn laptop opnieuw FTD en nzbuddy geïnstalleerd. Echter de nzbuddy werkt niet omdat ik zowel FTD als nzbuddy "als administrator " moet uitvoeren.
Maar bij eigenschappen -> compatibiliteit kan ik "als administrator uitvoeren" niet aanvinken.

Ik ben administrator volgens de gebruikersaccounts. En ben ondertussen volgens: http://www.vistainfo.nl/vista_workshops/vista_workshops/word_zelf_de_baas_over_windows_vista.html ook volledig eigenaar van Vista.
Ook heb ik mezelf administrator gemaakt via "Control Userpasswords2" in uitvoeren.
Maar niets werkt.
Waarschijnlijk moet ik ergens nog iets veranderen maar ik weet echt niet meer wat en waar.
 
Ik krijg helemaal geen melding,. Maar als ik op ftdv3.8.exe rechts klik en ga naar eigenschappen dan zou ik `compatibiliteit` bij `bevoegdheidsniveau`, "dit programma als Administrator uitvoeren" moeten kunnen aanklikken. Maar dat kan dus niet. De tekst is doorschijnend en het vakje is niet aanklikbaar.
Dit probleem is trouwens niet alleen bij FTD maar bij alle programma´s.
 
Op het moment dat UAC is uit geschakeld, dus het vinkje weg bij "Gebruik Gebruikersaccountbeheer (UAC) om uw computer beter te beveiligen" wordt bij eigenschappen (rechter muisknop > bestand.exe > eigenschappen > compatibiliteit) het bevoegdheidsniveau automatisch uitgegrijsd.
Dit betekend dat de computer al Administrator rechten heeft op dit moment... Je kunt dit testen door het command (cmd.exe) "net localgroup Administrators" te geven.
Sta je bij leden genoemd als administrator dan heb je administrator rechten...

Heb je niks aan deze uitleg, misschien dat deze fix van microsoft helpt: http://www.microsoft.com/downloads/...E9-B581-47B0-B45E-492DD6DA2971&displaylang=en
 
Een kleine toevoeging om meteen UAC te uit/inschakelen... voer "UAC uit.bat" of "UAC aan.bat" uit, zie bijlage.
Daarna je PC restarten...
 

Bijlagen

  • UAC_aan_uit.zip
    480 bytes · Weergaven: 448
Laatst bewerkt:
UAC is bij mij inderdaad nu uitgeschakeld. Dat zou dus voldoende moeten zijn. echter tot gisteren deed nzbuddy het niet maar na uac aanzetten herstarten en weer uitzetten herstarten doet nzbuddy het nu wel ?????? :shocked:
toch lijkt er niets gewijzigd. Ik zal windows wel noooit gaan begrijpen :confused:

iig alles werkt nu naar behoren bedankt voor de hulp:thumb:

wat doen die bat bestanden eigenlijk?
 
bat bestanden zijn bestanden die door middel van MS-Dos command bepaalde instellingen op de pc regelen wat jij als normale windows gebruiker niet kunt zien. Dit zijn namelijk allemaal script codes en niet het door iedereen gebruikte grafische programma's.
soms kunnen ze raar doen want ja microsoft blijft microsoft :confused:
 
raycko,

Deze opmerking slaat natuurlijk nergens op...
Soms kunnen ze raar doen want ja microsoft blijft microsoft...

Bat-files doen altijd wat ze zeggen... alleen moet je natuurlijk wel de code begrijpen!


Gerard,

Met de *.bat files in het zip bestand kan je in één keer de User Account Control in- en uitschakelen zonder daarvoor allerlei handleidingen te volgen.

User Account Control - Uit
Code:
C:\Windows\System32\cmd.exe /k %windir%\System32\reg.exe ADD HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System /v EnableLUA /t REG_DWORD /d 0 /f

User Account Control - Aan
Code:
C:\Windows\System32\cmd.exe /k %windir%\System32\reg.exe ADD HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System /v EnableLUA /t REG_DWORD /d 1 /f
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan