Kan prullenbak niet legen

• Onderwerp starter Onderwerp starter DaanM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik probeer mijn prullenbak te legen (rechtermuisknop etc).
Maar.. dan komt de vraag of ik de 6 items (bijlage 1) wil verwijderen. Als ik dan ok klik krijg ik een foutmelding. Zie bijlage 2.

De map D@20 zou niet verwijderd kunnen worden.
Als ik zoek naar de betreffende map, kan ik m niet vinden.
Ook in het register is de map niet te vinden.
Als ik in de prullenbak kijk, is deze helemaal leeg. Ook als ik verborgen bestanden zichtbaar maak.
Als ik in de veilige modus opstart, is de prullenbak leeg.

Er staat een tip in de foutmelding dat ik verbonden moet zijn in een netwerk. Maar als ik deze laptop op mijn werk gebruik en inlog ziet de prullenbak er leeg uit. Dan valt er niets weg te gooien. Dus dit zie ik alleen maar als ik thuis de pc aanzet. Hoe kan dit?
Wie weet hoe ik de prullenbak toch helemaal leeg kan krijgen?

Blijft hetzelfde...
Dezelfde melding...

Trouwens.. is wel heel opvallend.. Zie bijlagen.. HIj zegt dat ie de spullen verwijderd heeft.. Precies de 6 bestanden.. Maar als ik daarna op mijn bureaublad in de prullenbak kijk, zitten er nog steeds proppen in.. En kan ik m niet legen vanwege bovenstaande melding...

Laatst bewerkt:
Download dit klein tooltje eens (12kb) leegt je prullenbak bij/tijdens opstarten,zelf gebruik ik de prullenbak nooit.(shift-delete-enter)
Succes!

Laatst bewerkt:
helaas...
ook niet..
Ik weet ook echt niet om welke bestanden het gaat.. Het enige bestand dat genoemd wordt D@20 kan ik me ook echt niet herinneren.. Weet niet waar dit van is...
Ik hoop dat er nog meer suggesties komen..

Al eens opgestart in de veilige modus (de kaalste vorm, dus zonder netwerkondersteuning etc.etc.) en dáár geprobeerd de prullenbak te legen? Je zou vooraf nog kunnen kiezen (eveneens in de veilige modus) voor schijfopruiming en pas daarna de prullenbak proberen te legen als schijfopruiming het al niet volautomarisch geregeld heeft.

Laatst bewerkt:
Ik had al (zie post 1) in de veilige modus opgestart, maar dan was het probleem niet..

Maar..

Ik heb idd schijfopruiming een paar keer gedraaid.. En iedere keer bleek dat er 1 mapje minder in de prullenbak zou zitten (dat is het rare want je ziet helemaal niets).. Ook allemaal map-namen die ik nooit eerder gezien had.. Maar na een keer of 10 schijfopruiming waren de mappen allemaal verdwenen en ziet ook mijn prullenbak er weer leeg uit op het bureaublad.

tja.. t was al laat.. hahaha..
Ben al heel blij dat je meedacht hoor! En ergens zou ik ook nog wel de achtergrond van het probleem willen weten; maar ik heb ondertussen wel geleerd dat niet alles te verklaren valt.. Thanks voor het meedenken!

Als ik goed naar de foutmelding van plaatje 2 kijk is 't misschien wel te verklaren,in feite zegt hij dat 't bestand niet verwijderd kan worden omdat je niet verbonden met een bepaalde server,heb je nog ergens on-line bestanden staan of deel je mappen on-line op 'n bepaalde server? Denk aan Google maps e.d. of gratis opslagruimte van een of ander tijdschrift o.i.d.
Want in feite is de prullenbak niets meer dan een verwijzing naar de bestanden die "gewist" zijn, wordt de prullenbak geleegd dan wordt in feite de verwijzing naar dat bestand gewist en vrijgegeven zodat de ruimte die 't bestand innam overschreven kan worden door andere data.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan