Kan racestuur niet kalibreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

multirobbert

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Hallo,

Ik heb mijn racestuur weer eens van het stof gehaald en ik wou hem kalibreren, omdat hij niet goed werkt.
Maar het probleem is: Als ik mijn racestuur in de computer plug en ik wil hem kalibreren in configuratiescherm, dan ziet mijn computer mijn racestuur als joystick en dan kalibreert hij hem ook als joystick.
Enig idee hoe ik mijn racestuur kan kalibreren?

Alvast bedankt!

Wat is het merk en type nummer van je race stuur? Misschien heb je niet de juiste drivers op je pc

idd, je juiste driver is ook nodig om je apparaat correct te herkennen, en een foute of verlaten diver kan daarvoor zorgen.
groetjes uit mijne mixstudio,
PcE
(ik zit momenteel een mix te maken en nam even een break om op vragen te antwoorden, ik maak wel een part two;))

Dat is dus ook een probleem. Het is een Piranha Xtreme Speedracer (goedkoop dingetje) en ik kan nergens drivers daarvoor vinden. Enig idee waar ik drivers kan vinden?

(@pcexpert Succes met je mix!)

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ik heb het probleem al gevonden op dat forum. Er zijn 3 modes (wat ik dus nog niet had gezien).
Een citaat van het forum:

"Bij werkte het dus ook niet, totdat ik de juiste mode aanzette. Het stuur kan nl. zowel analoog als digitaal werken. In digitale mode is het sturen idd alles of niks, maar analoog stuurt prima.

Bij mij zijn er 3 modes (niet in de handleiding beschreven!!)

1 digitaal mode led uit
2 analoog mode led aan
3 analoog + ?? (met pedalen) mode led knippert

In mode 3 zie onder windows ook dat de pedalen analoog zijn en reageren met waarden tussen 0 en 255.

Rumble: Met de drivers van de piranha site geen rumble, met de drivers uit de doos wel!"

Ik heb hem op een andere mode gezet, en nou werkt het stuur prima en ik hoef hem zelfs niet te kalibreren :)
Bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan