kan realtek AC'97 niet instaleren op windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

batch

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2009
hoi,

ik kan realtek AC'97 soud driver niet instaleren (vista versie denk ik) ik krijg elke keer deze melding:

realtekerrory.png

als ik op de op de onderste optie klik gaat hij veder met insaleren maar dan krijg ik die zelfde melding weer na een minuut en als ik de bovenste doe stopt hij gewoon
k hoop dat iemand e kan helpen ik baal er ontzettend vandat ikgeen geluid heb

probeer het eens onder de compatibiliteitsinstellingen van VISTA, bij mij werkte het erna.

naar eigenschappen van het setup bestand, tablat compatibiliteit en dan xp instellen

properties en dan (compatibiiteitsweergave wat is dat in het engels)

het werkt niet ik krijg precies dezelfde melding

heb je het onder de compatibiliteit van vista geprobeerd? met instaleren als admin?

ik krijg precies dezelfde melding en hij komt weer om de minuut

edit: of ligt het aan de geluidskaart? dat daar een speciale website vooris? ik heb een creatix saa7134
(ze zijn momenteel met de creatix website bezig dus daar heb je niks aan)

Laatst bewerkt:
Haalt windows deze drivers niet via de windows update binnen? Ik heb sinds ik op vista en windows 7 draai geen drivers meer hoeven installeren. Meestal haalt windows zelf via de windows update zijn drivers zelf binnen.

Ik had het zelfde probleem met de driver voor mijn Nvidia kaart. Nvidia heeft daar geen Windows 7 driver voor maar wel een Vista driver, maar die wordt niet geaccepteerd door Windows 7. Toen heb ik gewoon maar eens de oude XP driver geprobeerd en wat schetst mijn verbazing: die werd niet alleen geaccepteerd door Windows 7, maar werkt bovendien perfect!

Wellicht dat dit ook de oplossing voor jouw driver probleem is? je kunt het allicht eens proberen.

nee, hij haalt ze niet binnen via Windows Update (had ik al geprobeerd), maar dat van xp drivers moet ik nog proberen (kan ik volgende week pas proberen)

Realtek AC97 on board en Windows 7

Ik heb de soundkaart "on board". De geluidskaart stond in de bios op "disabled".
Heel belangrijk dus om te kijken of de bios goed is ingesteld. Het moet dus zijn "enabled" als je geen aparte geluidskaart hebt.
Controleren met F1 of del bij het opstarten, dan zie je de biosinstellingen.
Succes!

Laatst bewerkt:
bedankt voor je antwoord daar had ik inderdaad niet aan gedacht maar het is een beetje laat en als je mijn vorige post niet hebt gelezen: ik heb geen Windows 7 meer op deze pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan