Kan recovery disc niet opstarten omdat ik geen toets kan indrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvldj

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2007
Berichten
35
Geachte forumleden,
Ik heb het volgende probleem. Het begon met het feit dat ik geen administrator-account meer tot mijn beschikking had. Alleen een account met beperkte rechten. Om mijn (verborgen) administrator account actief te maken moet ik de recovery disc gebruiken. In de BIOS de opstartvolgorde gewijzigd en inderdaad wordt van mijn DVD af opgestart............Echter... ik moet een toets indrukken om het opstarten vanaf de dvd te starten maar mijn toetsenbord (zowel draadloos als bedraad) reageren niet. Op zich wel bijzonder want als ik opstart en F8 intoets dan kan ik prima tussen de verschillende opstartmogelijkheden op en neer, kortom, dan werkt het toetsenbord wel.

Is er een manier om de dvd op te starten vanaf dvd zonder een toets in te drukken?

Dank voor jullie moeite,
Groet,
rob
 
Hallo Rob,
Als het bedrade toetsenbord dit niet doet, hoe heb je dan in de bios de opstart volgorde kunnen veranderen? Zit het toetsenbord nu niet in de muispoort?
 
Heeft het toetsenbord een andere landindeling dan de BIOS van de computer? Pijltjes toetsen kunnen dan de zelfde zijn maar spatie bijvoorbeeld niet. De melding van de CDRom of DVD kan inhouden dat je op een bepaalde toets moet drukken en deze mis je dan.

Een schijfje dat slecht gelezen wordt en niet reageert na het vragen van bevestiging kan voorkomen. Een ander optisch station gebruiken zal in dat geval uitkomst bieden. Doen andere opstartbare schijfjes het ook niet?
 
Hartelijk dank voor jullie reacties. Het toetsenbord kunnen gebruiken is een vreemde zaak. Kan wel voor opstarten BIOS en F8 maar daarna even niet meer totdat Windows is opgestart. Er is dus een korte periode waarin het toetsenbord niet gebruikt kan worden. Opstarten in veilige modus gaat misschien wel maar dan heb je evt Administrator rechten nodig om aanpassingen te doen. Het account wat ik zichtbaar wil maken is het admin account dat standaard in Windows zit.
Baar het artikel van Schoone PC zal ik morgen bekijken.
In ieder geval dank voor jullie moeite !! Groet en nog een fijn weekend,
Rob
 
Off-topic: waarom heb je het admin account die alleen zichtbaar is in veilige mode..... toch nog ook daar onzichtbaar gemaakt?
Iemand die perse bij data wil komen komt er toch bij.. tenzij je de hele harde schijf goed ge-encrypt hebt... heb je dat? Neen, dan is jouw actie spoilt milk....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan