Kan regedit en/of Prompt niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bugs Bunny

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
Ik zit nu bij familie in Verweggistan en is mij gevraagd om hun te helpen met hun pc, vooral wat betreft de internet verbinding.
Als ik bij Uitvoeren de bekende CMD invul dan wil de prompt scherm niet openen (voor de gebruikelijke IPCONFIG, etc
Toen heb ik REGEDIT ingevuld en kreeg de melding dat je geen administratie rechten hebt.
PC heeft maar een account, gast account is niet geactiveerd, computer draait op XP, wordt zonder paswoord opgestart dus verder werkt alles prima
Mijn vraag: hoe kan ik dit oplossen zodat je volledige rechten hebt voor de bestande account?

En: Fijne Feestdagen natuurlijk aan iedereen hier op Helpmij!!!

Grtz
Bugsy

Opstarten in de veilige modus zou wel eens de opossing kunnen bieden.

Andere mogelijkheid:
Doe het volgende:
Download, pak in zijn geheel uit, en start: Dial-a-fix
[Als je Internet Explorer 8 op je pc hebt kun je bij starten enkele meldingen krijgen, die kan voor de volgende instructie genegeerd worden]
Klik op het knopje Policies.
Laat alle gevonden policies aangevinkt, en druk op Remove. Ze worden dan verwijderd, en hopelijk heb je dan ook weer de mogelijkheid om regedit en Start -> Uitvoeren te gebruiken.

Verder kan het zijn dat de gebruikersnaam uit de "Administrators"-groep gevallen is. In dat geval opstarten in Veilige modus, en het account toevoegen aan die groep.
In Veilige modus: Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
net user
Je ziet dan de gebruikersnamen genoemd, schrijf op welke gebruikersnaam normaal wordt gebruikt (gevonden_gebruikersaccount).
net localgroup administrators "gevonden_gebruikersaccount" /add

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Fijn dat het opgelost is nu, en bedankt voor de terugmelding.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan