Kan resolutie niet meer verhogen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robato28

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2009
Ik draai Vista op de pc en nu heeft mijn dochtertje het spel 'Minecraft' gespeeld. Echter ineens toen ze het afsloot was de resolutie van mijn beeldscherm veranderd in 1024 x 768. Ik kan het niet meer verhogen in de instellingen van Vista, de huidige instelling is daar ook ineens het maximaal haalbare. Ik heb de pc en het beeldscherm al een tijd van de stroom afgehaald maar niets veranderd. Heb 'Minecraft' verwijderd maar ook dat haalt niets uit. Wie helpt mij uit de brand??

In de veilige modus opstarten kan helpen. Ik zou dat proberen.
Compter aanzetten en direct een aantal keren F8 drukken.
Dan krijg je een keuzemenu en dan de bovenste nemen.
Als je dan kunt werken -waarschijnlijk met een zwarte scherm achergrond- de instellingen proberen te veranderen en gewoon afsluiten en weer opstarten.
succes ermee

Als je het nog niet voor elkaar hebt gekregen : dan drivers van je videokaart opnieuw installeren. Handig is vooraf om even de videokaart te verwijderen in het configuratiescherm (grafische adapter verwijderen). Daarna de machine opnieuw opstarten.

de oplossing

als u op de windows knop drukt en dan in typt: beeld.
moet u de 3e kiezen. Dan kan je de beeldschermresolutie verranderen.
Ik heb dat ook met minecraft, dus u bent niet de enige:d
ik hoop dat het werkt

gr. nick (14)

In de veilige modus de instellingen veranderen lukte niet, in de veilige modus lukte systeemherstel echter wel en nu is het weer voor elkaar. Nick, bedankt voor je advies, ik zal het de volgende keer proberen. Heb minecraft nu echter verwijderd. Mag ik vragen hoe jij minecraft op de pc gekregen hebt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan