kan router niet benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

speedyrobin1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Hallo,

Ik gebruik een LinkSys router WRT160N, deze heb ik bij ingebruik name volledig geconfigureerd. Destijds ook gelijk het bijgeleverde programma "EasyLink" geinstalleerd om de verbinding te beheren. Tot ongeveer 1,5 week geleden geen probleem, toen 'klapte' de verbinding er uit. Met heel wat kunst en vliegwerk alles weer actief gekregen, maar.....
In het programma EasyLink blijft nu aangegeven staan dat er geen verbinding is tussen de router en mijn modem. Dit is echter heel vreemd omdat ik momenteel gewoon op internet kan. Nu is het programma EasyLink niet mijn grootste probleem. Ik kan namelijk nu ook niet meer op de router komen door het ip adres in te geven. Ook via het programma EasyLink lukt het niet meer. Ik heb het ip adres geprobeerd waarin ik het zelf gewijzigd heb en het standaard ip adres, maar geen van beide resultaat.
Via ipconfig heb ik de instellingen al bekeken, maar hier kan ik niets vreemds in vinden.
Is er wellicht iemand die hier ook ervaring mee heeft en die, buiten het resetten van de router om, nog een idee heeft?

Het pingen naar de router lukt (voor zover ik weet) wel.
Ik heb nu wel via de standaard windows 'draadloze netwerken' deze op 'automatisch configureren' staan naar mijn draadloze netwerk. Zodra ik dit uitzet heb ik of helemaal geen verbinding meer of een instabiele verbinding die regelmatig uitvalt.

Overige info:
Besturingsysteem: Windows XP Professional SP3
Provider: Kabel
Firewall: standaard windows

Groeten Robin

en met je standaard gateway ip adres kom je er ook niet in ?

Nee, ook via die weg niet. Dat is trouwens ook het ip-adres wat ik zelf in de router heb gezet.

Groeten,
Robin

als het goed is, is dat niet hetzelfde als wat jij er in gezet hebt.
Ik heb ook een eigen range aangemaakt maar daar komt de standaard gateway niet bij in de buurt.

hiephoi,
kheb hier hetzelfde probleem...kan mijn WRT160N ook niet meer benaderen...gereset..noppes.
Oude gebruikersnaam plus wachtwoord...noppes.
Wat had ik gedaan: de transmission rate in de geavenceerde wlan instellingen gewijzigd waarop ik de vraag kreeg dat als ik dat deed iets met verbinding b/g uitviel.Eigewijs en toch door gevoerd en nu kom ik er niet meer in om dat weer goed te zetten(auto).
Blijkbaar heeft die reset knop dan ook geen enkele nut.
admin plus admin of default invoeren noppes

Laatst bewerkt:
hiephoi,
kheb hier hetzelfde probleem...kan mijn WRT160N ook niet meer benaderen...gereset..noppes.
Oude gebruikersnaam plus wachtwoord...noppes.
Wat had ik gedaan: de transmission rate in de geavenceerde wlan instellingen gewijzigd waarop ik de vraag kreeg dat als ik dat deed iets met verbinding b/g uitviel.Eigewijs en toch door gevoerd en nu kom ik er niet meer in om dat weer goed te zetten(auto).
Blijkbaar heeft die reset knop dan ook geen enkele nut.
admin plus admin of default invoeren noppes

Hallo Outlaw,

Ik heb inmiddels de boel weer aan de praat, maar hier heb ik dus wel mijn hele draadloze netwerk (en dus ook router) opnieuw ingesteld. Dus een harde reset en opnieuw de cd die meegeleverd was gedraaid. En alles werkt nu weer helemaal prima. Geen verbinding die weg valt en gewoon weer de router kunnen benaderen om settings aan te passen. Het was wel mijn laatste redmiddel, maar alle andere zaken die ik probeerde werkten gewoon echt niet.

hiephoi,

Bedankt voor de tip...had ik zelf nog niet aan gedacht om de install. cd te gebruiken.
Het werkt nu weer.

grtzz jos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan