kan RPC niet uitvoeren’

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannydenhaag

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2003
Beste mede Helpmij gebruikers, ik zit met het volgende probleem:

Ik wil graag Intervideo WinRip installeren, als ik de cd in de cd-rom doet dat start de cd netjes op om het programma te installeren.
Alleen als ik op install klik dan gebeurt er helemaal niets!!! maar dan ook helemaal niets!!

Dus ik denk cd-tje kapût dan maar ff de software downloaden van de site van Intervideo.
Als ik deze wil installeren dan krijg ik na een verloop van tijd de volgende melding:

‘Setup kan installatie niet uitvoeren, kan RPC niet uitvoeren’

Dus ik helemaal gek en ik kan gewoon de software niet installeren !!

Bestruringssysteem is WinXP Pro Nederlands.
P4 2,8 GhZ op een ASUS moederbord.

Hoop dat iemand van jullie een oplossing heeft van dit probleem !!

Gr,

Danny

Laatst bewerkt:
RPC is toch remote procedure call? Vreemd
Kijk eens in Google. Ik zag verschillende dingen.
Heb je soms een firewall die uitgaand verkeer tegenhoudt? Ik doe maar een gok. Soms willen die programma's direct het internet op. Ik weiger maar dat loopt niet altijd goed af.
Is het een originele cd rom?
In het tweede geval zou het dus het bovenstaande kunnen zijn.

Hallo Elissa,

Klopt RPC staat idd voor Remote Procedure Call.

Het is gewoon een originele cd van WInXP en van Intervideo WinRip.

Er zijn geen firewalls geinstalleerd, als ik het programma op een ander systeem download en wil installeren dan lukt dit gewoon.

Raar hé ??

Ja, slaat nergens op.
En als je alles van de cd op de schijf zet zal het wel hetzelfde zijn als met de software van de site.
Gezien het aantal reacties weet niemand er raad mee.
Heb je nog je services nagekeken? Dus niet via msconfig maar via start/systeembeheer/component services?
Ook al staat RPC automatisch......is hij wel gestart? gestart?
Anders zou ik het ook niet weten. Dat programma komt toch niet voor niets met RPC aanzetten. Moet er bij jou toch iets veranderd zijn t.o.v. dat andere systeem.

O, doet me er aan denken dat ik KaZaa er niet op kreeg. Kreeg ik het advies dit in de veilige modus te doen. Zou je ook nog kunnen proberen.

Ik ben benieuwd.

Ja dit is zeker stom !!

Klopt ik heb de services allemaal nagekeken zijn netjes gestart en verder geen rare meldingen.

Ik weet er ff geen raad mee, heel erg irritant, ik ga een raar vermoeden krijgen dat WinXP niet goed geinstalleerd is of dat ten tijde van de windows update iets niet goed gegaan is, ik heb die problemen immers erna gekregen.

In ieder geval bedankt voor je hulp!!!

tjah ik heb nog es zitten denken.

Ik heb een floppy disk erin met zo'n kaartlezer erin zitten ( die zijn c t/m f ) de partitie waar winxp op geinstalleerd staat is de I-schijf.

Zou het hier misschien aan kunnen liggen ?

Nou, dat lijkt me stug.
Jij bent tenslotte diegene die bepaalt waar wat komt maar jij komt nog niet eens aan de setup toe.
Als ik bij RPC kijk dan zie ik gestart automatisch staan.

Kijk je dan onder afhankelijkheden dan zie je, als je even wacht, onderin van alles verschijnen.
O.a Windows Installer.
Die heb je volgens mij nodig met setup.

Weet je nou eeeeeeecht zeker dat jij ook gestart en automatisch hebt?

Jah ik weet het echt heel zeker ze staan daar. en staan identiek zoals jij ze ook hebt staan.

Krijg trouwens net de volgende melding nadat ik het volgende gedaan hebt.

Ik doe een floppy in de a-drive

En krijg de volgende mededeling:

Er bevindt zich geen schijf in het station

Plaats een geschikt medium in station\Device\Harddisk1\DR6

het is zo'n floppy met geintregeerde kaartlezer !!!

Wat zou er aan de hand kunnen zijn ??

En wat zal de beste oplossing zijn denk je ?

alvast bedankt!

Ik wil je niet bang maken maar ik had dezelfde problemen als jij. Cd rom die af en toe niet wilde, MSI installer die het vertikte. Alles ging mis. Ik was continue aan het werken om de boel weer goed te krijgen. Uiteindelijk had trojan backdoor sd. Zat dus lekker te klieren.
Zoek even in Google naar "The Cleaner" download deze maar zonder tca anders begint deze weer te piepen. Bij Atshield moet je wel zeer kritisch zijn. Hij vond mij wat te veel.
Als je een firewall hebt zou ik mijn poorten een poosje in de gaten houden.

Heej ik schrik niet zo snel hoor heb wel vaker rare dingen meegemaakt !! :D

Ik heb je raad opgevolgt maar geen trojans gevonden !!
Ik kijk het nog één dag aan en anders gaan we lekker formateren en opnieuw één hele partitie van die schijf maken.

Kijken wat er dan gaat gebeuren !!

Als dat niets oplost dan misschien ander besturingssysteem.

Als het dan nog niet opgelost is dan moet er qua hardware iets niet goed zitten !! en dan gaat ik niet blij worden

Hm, ik zal maar niets meer zeggen..............alhoewel........ik heb ook 4 keer geformatteerd. Bij mij was een router de oplossing.
Ik hoop dat je het vind.
'k ben benieuwd!
attachment.php

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan