Kan rpc niet vinden? Melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijnos

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Sinds kort krijg ik mijn audio bestanden niet meer open als ik er gelijk op klik, dan krijg ik kan RPC niet vinden met een rode rand en wit kruis. Ook het afbeelding van het icoontje is nu een wit blaadje als icoontje.
Dit zelfde probleem heb ik met afbeeldingen, iemand die mij hier mee kan helpen?

Ik weet ook niet of ik nu in het goeie onderwerp zit, qua forum..?

Ga naar Start > Uitvoeren en typ services.msc
Zoek dan naar Remote Procedure Call (RPC) en kijk of deze op uitgeschakeld staat.
Als dit zo is; Rechter muisklik > Eigenschappen en stel het opstarttype in op Automatisch.
Computer opnieuw opstarten en dan zou ie het moeten doen

Waarmee opent u die audio bestanden, met welke software? Als dat de standaard MS software is, probeer dan eens de bestanden te openen met een andere tool, zoals bijv VLC mediaplayer. Als u die niet heeft, dan is ie hier te downloaden: http://www.videolan.org/vlc/
NB! Alleen van de originele download web site halen en NOOIT van malware-sites als Softonic !!

Ik speel af met bs player, of media player, als ik er rechts op klik en dan waar het moet worden afgespeeld doet hij het wel. Maar hij zou het gewoon moeten doen wanneer ik er op klik.
Dit zelfde geld voor afbeeldingen. Ik blijf de melding krijgen X Kan RPC niet vinden..????

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok hij staat op auto ( maar heeft de service ook de status gestart?), heb je ook onder de tab "afhankelijkheden" gekeken?
Afhankelijk van:
DCOM Server Process Launcher
RPC Endpoint Mapper
Controleer of die ook op auto staan.

Laatst bewerkt:
Staan allemaal goed maar er is nog niks veranderd...?

Ja 10, ik heb alleen iets van Malzare bytes.. maar ik vraag me af of deze echt wel werkt.. omdat deze er heel lang over doet.

Als ik dus rechtermuisknop doe en dan openen met... progamma selecteren doet hij het wel.. alleen als ik op een bestandje klik maakt niet uit wat dan krijg ik dus die melding..

Schakel voor de grap Windows defender eens uit, start opnieuw op en probeer het nog eens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan