Kan schijf niet formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

misterT

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2006
Hallo allemaal,

Ik ben bezig mijn PC volledig te formateren, en windows opnieuw te installeren.
Nu heb ik de volgende schijven:
H: (40GB ide) Staat op dit moment windows op
D: (250GB sata) Hier wil ik na het formateren windows op instaleren
C: (110GB ide)

Schijf C: krijg ik niet geformateerd. Hier heeft ooit windows opgestaan, en er staan nog steeds oude systeem mappen op die ik niet kan verwijderen.
Hij is nu verdeeld in 2 partities, en deze kan ik niet ongedaan maken in schijfbeheer.

Ik denk dat dit komt omdat normaal windows op de C: schijf staat. Ik heb gebrobeerd de letter te veranderen in schijfbeheer, maar dat is ook niet mogelijk.

Je zit op een verkeerde locatie, je moet niet in schijfbeheer zijn.

Je probleem zou heel simpel op te lossen moeten zijn: pak de XP schijf, boot ermee en geef bij de beginschermen van het installatiemenu op dat je de C partitie wil formatteren.

Los van je probleem vraag ik mij af of je er handig aan doet Windows op D te gaan installeren. Waarom niet gewoon op C (zoals de meeste applicaties ook aannemen)?

Laatst bewerkt:
Je zit op een verkeerde locatie, je moet niet in schijfbeheer zijn.

Je probleem zou heel simpel op te lossen moeten zijn: pak de XP schijf, boot ermee en geef bij de beginschermen van het installatiemenu op dat je de C partitie wil formatteren.

Los van je probleem vraag ik mij af of je er handig aan doet Windows op D te gaan installeren. Waarom niet gewoon op C (zoals de meeste applicaties ook aannemen)?

Dat wil ik in principe ook wel doen, maar ik kan die D: niet veranderen in C:.
En die D: schijf is de snelste schijf in mijn PC.

Ik ga zo met een vista dvd proberen op te starten.

Waarom niet gewoon op C (zoals de meeste applicaties ook aannemen)?
Hey Pasja, ik ben het vaak met je eens, maar nu even niet hoor :)
De meeste applicaties gebruiken een referentie naar SystemDrive, dus als Windows op D: staat dan wordt er automatisch naar d:\program files gerefereerd. Neemt niet weg dat ik de eerste Windows installatie ook gewoon op C: zou zetten en alleen in geval van Multiboot zou overwegen een andere letter te gebruiken.

Voor de TS: Als je alle partities nu eerst verwijderd van alle schijven en dan een nieuwe partitie op je SATA maakt zal deze als het goed is gewoon C: heten.

Ehh, nee, je hebt gelijk. Ik ben altijd in slaap gesukkeld door alle tools die standaard de C:\program... als installatiemap voorstellen. Nooit bij stilgestaan dat de installer naar de systeemschijf 'kijkt' en vervolgens zijn voorstel doet

@misterT, dit is niet van invloed op het feitelijke advies dat ik gaf: booten met de schijf etc. etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan