Kan SharedDocs niet inkijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

#1zorro

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Berichten
17
Hallo,

Ik heb recent een netwerk bij mij thuis aangelegd.
Heb een PC (windows 98SE) en een Laptop (Windows XP) op een router aangesloten. Alles werkte een paar weken naar behoren tot vanavond. Op m'n PC heb ik de map mijn documenten gedeeld en op m'n laptop is SharedDocs gedeeld. Nu kan ik met m'n laptop wel in de gedeelde map mijn documenten komen, maar ik kan met m'n PC niet in SharedDocs komen. Wat doe ik verkeerd??

Hoor graag van jullie.

Robert
 
Krijg je nog een foutmelding? Heb je ooit wel in shareddocs gekund? Is XP ntfs of fat32?
 
Dat zijn twee goeie vragen.

1. Hoe kan ik zien hoe m'n Laptop gecomprimeerd is?

2. Naar mijn mening kon ik eerder wel in shareddocs. Op m'n pc geeft hij aan dat ik geen toegang heb tot shareddocs en dat ik één of meer programma's moet afsluiten. Als ik via m'n Laptop in de map shareddocs wil geeft hij aan dat ik mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron heb. Ik zou contact moeten opnemen met de beheerder van de server. Ook wordt aangegeven dat er onvoldoende opslagruimte op de server beschikbaar is om deze opdracht te verwerken.
 
Klik rechts op je schijf, dan naar eigenschappen en dan bij bestandssysteem kijken

Dus op je laptop kun je je eigen share ook niet meer bekijken?
 
Laptop is met NTFS gecomprimeerd.

Inderdaad, ik kan op m'n laptop ook m'n eigen share niet meer bekijken.

Kan het zijn dat ik voorheen ook niet in m'n share kon. Ik durf te zweren dat ik er wel in heb kunnen kijken. Begin nu echt te twijfelen...................
 
Maak eens een nieuwe share aan en kijk wat er dan gebeurt.

Of klik eens rechts op de shareddocs en dan eigenschappen en dan beveiliging. Hoe staat het daar?
 
Mischien staan je ntfs permissies niet correct ingesteld. De share kan nog wel open staan, maar als de ntfs permissies je niet toelaten gebeurt er verder weinig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan