Kan software niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

showa

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2005
Nadat ik diverse problemen kreeg heb ik besloten om mijn harde schijf te formateren en alles opnieuw te instaleren.
Pc draait weer prima.
Nu heb ik tomtom home gedownload, en op het moment dat er word gevraagt of ik het programma wil uitvoeren, zie ik ruim één seconde iets gebeuren op het scherm en dan houd het op. er gebeurd niets meer.
wanneer ik de zelfde software op mijn notebook zet word het normaal geinstaleerd, dus software is goed.
Tot op heden heb ik nog geen andere software welke ik niet kan installeren.

besturing is windows xp service pack 3

voor de her installatie draaide het prima met de zelfde software.

Herkenbaar probleem. Ik heb hier een oude xp machine staan die hetzelfde probleem had bij bepaalde installaties. Na het toe-eigenen van volledig eigendom van de harde schijf (dus via rechtermuisknop eigenschappen en beveiliging) was bij mij het probleem volledig opgelost en pikte die alles.
Wellicht voor jou ook een optie?

Dutchie,

ik ben aangemeld als beheerder, dus die rechten zou ik toch hebben? ik zie zo nergens waar ik de rechten van de hardde schijf anders kan instellen?

mrjw, zoals je kunt lezen werkte de zelfde software op de zelfde pc voor de herinstalatie wel (en ook nu op mijn notebook)
het lijkt dus wel een beveiligings of rechten probleem.

Ja dat is het uhm juist. Je kan wel beheerder of administrator zijn maar dat wil niet zeggen dat je totale toegang hebt.
zoals ik al zei in het hier voorgaande stuk; controleer of je wel eigenaar bent vd schijf.

makkelijkst via verkenner op de C-schijf gaan staan
rechtermuis > eigenschappen > beveiliging

dan zie je een scherm in twee delen boven elkaar

als je boven op administrator klikt zal je in het onderste scherm jouw privileges zien.

ik vraag me af of ze in het onderste scherm bij administrator allemaal links aangevinkt zijn

--------------

Dit staat los van je lappie, elke configuratie is anders en dient ook ander benaderd te worden

su6

Dutchie,

is er ook een andere manier om bij deze instellingen te komen?

C:\ rechts klikken, eigenschappen gaat goed, maar daar is geen item beveiliging.
ik krijg de bladen; algemeen, extra, hardware, delen en quotum. maar ook hier niets over delen of administrator.

hmmm geen tabblad beveiliging? en als je datzelfde doet bij c:\progam files?

wat zie je dan? je moet echt in de tabblad beveiliging zitten anders ben ik toch bang dat je niet de echte beheerder bent.

ook zou je het nog kunnen proberen in de veilige modus wellicht zie je dan wat meer

Heel langzaam kom ik er..

wanneer ik in de veilige modus op start zie ik daar de administrator en ook het tabblad beveiliging,

hoe kan ik nu het beste verder gaan, ik heb nog nooit in de veilige modus gewerkt

kijk nu eerst of je via de veilige modus wel de totale administrator bent middels het tabblad beveiliging. dat kan je zien als eronder aan de linkerkant alles is aangevinkt. Teven kan je beslissen om dat proggie wat je er wilde gooien het nu wel doet als je in veilige modus staat lukt dat dan nog niet dan zul je over moeten gaan om alle veiligheden over te nemen in dat tabblad beveiliging

in de veilige modus staan bij de administrator alle rechten, deze heb ik in de veilige modus nu ook bij mijn eigen inlognaam.
ik heb geprobeerd om in de veilige modus het programma te starten onder zowel adminostrator als onder mijn eigen naam, in beide gevallen verliep de instalatie vlot tot 99% daarna viel het instalatie programma weg, een tweede pogong lukte pas na het opnieuw opstarten in de veilige modus.
ben dus nog niet veel verder.

Vreemd ..................
Dus als ik het goed begrijp; in veilige modus zie je wel je beveiligingen
maar als je opstart in standaard modus zie je het tabblad beveiliging in de eigenschappen niet?
Ik krijg de indruk dat je installatie niet goed is geweest waardoor je rechten toch zijn veranderd. Of er is een onwijze compabiliteitsprobleem met die tomtom uitvoering. Is die wel voor xp of voor vista/win7? Ken het progr. verder niet maar het kan zijn dat die andere drivers zoekt??
Stop de xp-schijf en nog eens in en laat uhm op repair draaien wellicht kom je dan verder.

Hoi !

Bi Windows Home heb je dus geen tabblad beveiliging onder de rechter muisknop, dat geldt alleen voor XP Pro !

Geen oplossing dus.

Mogelijk heeft @TS niet compatible software; het niet kunnen installeren heeft met beheersrechten m.i. niets te maken.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan