Kan spel niet hosten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Forza Utreg

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Hallo allemaal,

Al sinds jaar en dag spelen mjn maat en ik Ghost Recon online met elkaar (en anderen) Sind enige tijd heeft mijn maatje een spiksplinter nieuwe pc gekocht die vele malen sneller is als die van mij. Daarom zou het handig zijn als hij de "host" is omdat hij ook nog eens de snelste verbinding heeft.

We kunnen echter niet bij hem inloggen. Echt op geen enkele manier! Ook Roger Wilco doet het niet. Hij kan joinen maar verder dus nix. Hij draait met o.a. het volgende
  • XP Home (firewall daarvan is UITgeschakeld)
  • ZoneAlarm
  • Planet internet ASDL met vast IP adres
ZoneAlarm is precies hetzelfde geconfigureerd als die van mij. Ook hebben we exact dezelfde versie en mods van GR. We gebruiken ook dezelfde poort.

Andere mensen kunnen ook niet met hem praten via RW want hij geeft de melding: kan geen verbinding maken met IP adres ........Dit alles geeft bij mij het vermoeden dat er toch iets niet goed staat geconfigureerd in ZA of iets met zijn poorten "mis" is.

Wie kan ons helpen???

Groeten Daan

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem maar dan met black thorn. Alleen firewall uitzetten heeft geen zin omdat de poorten evengoed gesloten blijven. Je moet in ZoneAlarm iig 2346,2347 en 2348 open zetten maar beter is alle poorten tussen 2300 en 2400.

Heeft ie soms zijn modem getweakt, of heeft hij een pro modem? In dat geval moet ie in zijn modem de bewuste poorten ook openzetten.

Geplaatst door pleun
Je moet in ZoneAlarm iig 2346,2347 en 2348 open zetten maar beter is alle poorten tussen 2300 en 2400.

Hoi,

Hoe moet ie bovenstaande doen Pleun??? Kun je me dat uitleggen???
Enne Petje: zover ik weet is zijn modem niet getweakt.

Ik ga ff de link van Pleun bekijken en ik laat van me horen.

Laterr

Hallo,

Ik ben dus zijn maatje waar hij Ghost Recon speelt. en het wil dus idd niet lukken.

Wat betreft die poorten van Zonealarm ,wil ik zeggen dat ik ook dus even niet weet hoe dat moet en dat het om Zonelalarm Pro gaat.

Ik heb ook een klein netwerkje thuis met een "moeder PC" en een 2e pc,ik weet niet of dat er ook iets met te maken heeft?

Ik ken zonealarm ook niet, maar dat zal toch wel ergens in een help file staan ? Je kan hier ook gratis Kerio firewall downloaden, die doet alles bijna vanzelf : www.kerio.com

Staat gost recon op de pc die met internet is verbonden ? denk dat dat ook moet.

Laatst bewerkt:
Hehehe hij is opgelost........hoe simpel kan het zijn..........

Ik heb eerst geprobeerd om via een andere Pc mij IP te pingen en dat lukte wel maar mijn Pc gaf geen "antwoord" zeg maar .......toen heb ik alles nog een nagelopen en wat blijkt ;( mijn firewall van Xp zelf stond aangevinkt,ik die uitzetten en me maatje proberen te laten inloggen bij mij in Ghost Recon en......jaaaa hij deed het......dus hoe simpel kan het eigenlijk zijn he ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan