Kan startpagina niet veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.695
Heb altijd home.nl als startpagina .Vandaag klikte ik op de site van mijn voetbalver. iets van Java aan en heb nu plotseling een andere startpagina.
Ik kan deze ook niet via extra,algemeen wijzigen.Het vakje blijft grijs

Als bijlage heb ik bijgevoegd de startpagina die ik nu krijg en een bijlage met een Hjack-log

Wat kan ik nu doen.?
 

Bijlagen

  • hijackthis=STARTPAGINA.txt
    9,4 KB · Weergaven: 17
  • fout-startpagina.doc
    87 KB · Weergaven: 24
Voordat je deskundigen naar je logje laat kijken (wat hier op de Helpmij niet meer wordt gedaan) kun je systeemherstel uitvoeren naar het moment van vóór het bezoek aan die website van je club. Ik ben heel benieuwd wat dat gaat opleveren.
Daarnaast is het voor ons hier op de Helpmij mogelijk wel te herleiden hoe of waarom het is gebeurd, maar met jouw opmerking "...op de site van mijn voetbvalver. iets van Java aan......" kunnen we weinig. Handiger is als je precies vertelt wáár je wát hebt aangeklikt, dan kunnen we daar naar 'kijken'.

En ja, idd. in het logje zie ik dat die .gen.tr je nieuwe homepage is geworden, maar dat had je zelf mogelijk ook al ontdekt? Er staat namelijk :

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page= http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http: // www.mavideniz.gen.tr
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen


Voor eventuele meelezers : zijn .docje en .txtje zijn virus en spyware vrij. Ik heb ze uitgebreid gescand alvorens ze te openen.
 
Laatst bewerkt:
op deze website aangeklikt

Op onderstaande website verscheen na enkele minuten een pop-up (java etc)Deze had ik aangeklikt.
******Heb maware anti malware geinstalleerd en uitgevoerd. 3 infecties verwijderd. De startpagina kan ik nu wel weer instellen.Wat me wel verbaasd is dat ik met systeemherstel niet terugkan in datum. Krijg dan melding : er is niets veranderd in de software,sinds...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mogelijk dat je er goed aan doet om de telefoon te pakken en de webmaster te bellen van de site van je club. Ik heb namelijk op je link geklikt en kreeg binnen 5 seconden nadat de pagina geladen was:

en dat ziet er echt niet goed uit...................

Wat die melding van systeemherstel betreft. Probeer het nu nog eens nu er ellende is gevonden en verwijderd. Krijg je weer een soortgelijke melding dan luidt mijn advies:
schakel systeemherstel even helemaal uit, doe daarna in de veilige modus (!) schijfopruiming en start opnieuw op en schakel systeemherstel weer in.
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    96,3 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
opgelost,bedankt

Hoi,
Heb webmaster in kennis gesteld. Ook hetsysteemherstel werkt weer.

Daarom erg veel bedankt voor de moeite en de prima oplossing!!
Een prettige :thumb:zondag!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan