Kan stationsletter niet zien in verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

bierm010

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2001
Berichten
83
Hoi,

sinds een tijdje kan ik bij de verkenner of bij Mijn Computer en dan Eigenschappen mijn driveletters niet zien. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
 
Kan je met start > run en dan door driveletter intypen wel naar daar naar toe gaan? Heb je het probleem ook in DOS? Probeer eens het programma powerdesk te downloaden van www.ontrack.com en kijk of het probleem daarmee ook voorkomt. Scan ook eens op virussen en spyware.
 
Hoi,

nee als ik de drivelette typ dan krijg ik niks naar voren
De cd-roms starten trouwens ook niet meer automatisch op. Als ik bij uitvoeren en dan de driveletter typ (F voor CD-Rom station)dan start de cd-rom (als een verkenner worden dan de mappen weergegeven). Dus ik zie bij "Mijn Computer"alleen de map Mijn Documenten en de map Gedeelde Documenten. De letters C,D,E F en G zijn niet te zien.

Ik heb Ad Aware Plus nog eens gedraaid, geen wijziging...ik snap niet hoe dit komt.
 
enige tijd geleden heb ik dat probleem ook gehad. Het werd bij mij veroorzaakt omdat ik in bepaalde programma's (tweakxp pro) de drives had verborgen. Zoiets kan ook in andere programma's voorkomen.
 
Ik heb ook Tweak XP Pro. Alle instellingen onderzocht maar het probleem blijft bestaan.Iemand nog een idee? Of wellicht een oplossing voor het autostart verhaal vanaf mijn CD-Rom drive?
 
als de stations verborgen staan kan je dat ongedaan maken.. dan moet je de registerwaarde NoDrives in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\ gewoon verwijderen.. of instellen op 0.. hope that helps :) (dit is trouwens waarschijnlijk ook precies hetzelfde wat TweakXP of dergelijke programma's doen..)

btw: maak voor de zekerheid misschien eerst ff backupje van je register.. niet dat dit een geweldige ingreep is ofzo, maar het is eigenlijk altidj wel verstandig ff een backupje te maken van je register als je erin gaat werken. ;)

groeten rodin.
 
:) :) :) Thankx, ik zie de drives weer en de autorunfunctie doet het ook!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan