Kan stuurprogramma niet installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo,
Ik heb eeb BROTHER DCP-7030 laser printer.
Ik kan hem vandaag niet gebruiken.De PC zegt dat er geen printer aanwezig is.
Ik heb hem opnieuw geinstalleerd en ook de laatste drivers, maar hij zegt:
KAN STUURPROGRAMMA NIET INSTALLEREN.

Wat moet ik verder doen om de printer in gebruik te krijgen?
Groet,
Martin

Je loopt toch wel lang genoeg op deze website rond om te weten dat:
a. Het zinvol is om te vermelden welk besturingssysteem er op je computer staat en of die 32-bits of 64-bits is.
b. Het zinvol is een link te geven naar het stuurprogramma dat je wilde installeren. Ik neem aan dat je vanaf deze link verder bent gegaan, maar je vermeldt niet welke driver je precies hebt proberen te installeren.
c. Het zinvol is om te vermelden hoe de printer is aangesloten: via USB, via printerkabel, via netwerk.
d. Het zinvol is om te vermelden of je bij het installeren van andere (driver-)software je ook problemen ondervindt, nu. En zo ja, of die vergelijkbaar zijn met het probleem dat je met de Brother driversoftware meldde.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Sorry Tijs, ik was inderdaad vergeten.
Ik werk met Windows 7 64bits
De link die jij bedoelt heb ik gebruikt.
Printer is via USB aangesloten
Verder geen problemen.

Ik hoop dat je me wat advies kan geven.
Bedankt en groet,

Martin

2 (extra) mogelijkheden, omdat het hier puur een printer betreft, dus niet een all-in-one apparaat.
a. Ga naar link en download de driver-installatie en volg de instructies die daar staan (bij "Downloaden en installeren").
b. Je kunt uitwijken naar de basis-drivers zonder setup.exe te gebruiken.
Je kunt dan een printer toevoegen via Start -> Apparaten en printers -> Een printer toevoegen
Link van díe basis-driver is hier
Installatie-instructies staan daar ook bij "Downloaden en installeren", maar je moet daar helemaal naar beneden bladeren naar de paragraaf "Voor een lokale printer:"

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan