Kan submap niet meer openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

John83

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Heren,

Als ik via windows explorer naar een bepaald submap ga, blijft windows explorer hangen, ik zie dan ook de inhoud van de map niet. Ik moet windows explorer afsluiten via task manager.
De inhoud van andere mappen zie ik wel.

John83

Je zou op z'n minst moeten aangeven om welke "bepaalde submap" 't gaat of is dat zo geheim? Op die manier zul je hier niet vlug antwoord krijgen.

Zou niet vreemd zijn als in die ene map 'met problemen' bijv. veel films etc. staan.
Er wordt dan een preview-venstertje per bestand gemaakt, en dat zou voor (enorme) vertraging kunnen zorgen die jij beschouwt als 'Verkenner hangt'.
Ook kan het bijv. zijn dat de virusscanner een korte scan probeert te doen, maar dat dat lang duurt, en dus de bestanden van die map niet (snel) in beeld komen.

Kortom: Ga eens bij jezelf afvragen wat er (qua type en/of aantal bestanden) in die ene map verschillend is t.o.v. de andere mappen.

We horen het wel.

Tijs.

Er staan in die geheime map PLT bestanden in.
Verder is er niks met die map gebeurd.
Als ik onder een andere gebruikersnaam inlog, kom ik wel in die map.

John83

Dan heb ik zo snel geen idee. Ik hoop dat anderen nog tips voor je hebben.

Tijs.

Heb je er,onder die andere inlognaam,soms een persoonlijke map van gemaakt? Heb je de Home of de Pro versie?
Krijg je verder geen melding van "toegang geweigerd"?
Kijk ff hier +/- op de helft v.d. site.
Succes.

Laatst bewerkt:
Ik heb pro versie, ik heb zelf de map aangemaakt

Ik krijg geen melding.

Windows Explorer slaat gewoon vast.

John83

Kijk toch 's ff of je onder huidige inloggegevens(dus als je niet in de map komt) wel als eigenaar te boek staat van die map.
Beschikken beide accounts(ik begrijp dat je er meerdere hebt) over administratorrechten?

Ik heb het probleem opgelost,
doormiddel van windows explorer te openen, Extra, Mapopties, tabblad Weergave, Alle mappen Herstellen.
Waarschijnlijk is daar iets verkeerd ingesteld.
Ik weet niet welk instelling, maar het is opgelost.

John83

Dat is een optie waar je niet direct op komt,maar wel simpel in dit geval.Zal de oplossing in mijn achterhoofd houden voor 'n volgende keer en bedankt voor de terugmelding! :thumb:

Hmm. Interessant, want het slaat alleen op de manier waarop mappen worden weergegeven (bestanden als tegels, bestanden met alle details etc.)

Overigens zou dit wel kunnen aansluiten bij wat ik eerder schreef: Als je (bijv.) een map hebt met filmpjes (of een ander formaat waar Miniatuur-weergaven van te maken zijn) erin, dan zou (in Miniaturen-weergave) een preview van elk bestand worden gemaakt, die mogelijk voor je vastlopen verantwoordelijk was.

Interessant is nu natuurlijk (als je van experimenteren houdt) is het openen van die map, en dan de Miniaturen-weergave aanzetten. Loopt Verkenner dan vast, dan had ik gelijk. ;)

Tijs.

@dnties
Dat verklaart waarom TS onder de andere account dat probleem niet had,daar stond de miniatuurweergave van die map natuurlijk niet ingesteld of de optie "miniaturen niet in cache plaatsen" uitgevinkt.
Jouw oplossing was idd meteen correct. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan