kan tabel niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nelleh

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2005
hallo,
Ik heb een keer een tabel (uit een andere database) gekoppeld in mijn database en die wilde ik nu verwijderen en dat lukt nu niet meer. Ik krijg de melding:
De database-engine kan de tabel ~TMPCLP539661 niet vergrendelen. De tabel is momenteel in gebruik door een andere gebruiker of een ander proces.

Ik heb uiteraard mijn pc al opnieuw opgestart.

wat kan ik nog meer doen?

Verwijder de ldb file. Hier staan de locking gegevens in. Het kan zijn dat deze eerder is blijven hangen. de ldb filewordt aangemaakt iedere keer als je de applicatie opstart. Dus het kan in ieder geval geen kwaad.

Succes,

Weest gegroet,
guus

Ik kan geen ldb file vinden....... wat nu?
(o, ja ik gebruik access 2003)

Heb je eerst de koppeling verwijdert in je frontend voordat je probeerde de tabel weg te gooien in je backend? Of is het juist de gekoppelde tabel in je backend die je wilt verwijderen?
Al geprobeerd de tabel te reconnecten in je frontend? Om zodoende de verbinding te actualiseren/verversen.
Verplaats de backend database eens en reconnect/delete je tabel in de frontend.
Heb je wel voldoende rechten op de plaats waar de ~TMP database staat? Misschien kan je die wel aanmaken maar niet verwijderen?

Succes!

Weest gegroet,
Guus

De tabel probeer ik uit mn frontend te verwijderen. De backend database heb ik al een keer helemaal weggegooid (en weer teruggehaald). Ik snap er even niets meer van, als ik nl een nieuwe database aanmaak dan zitten die gekoppelde tabellen (die ik niet wil hebben) er standaard in (zie bijlage), dit is heeel erg.

Als ik access 2000 opstart en in mijn database kijk, dan zijn ze niet meer te zien. In access 2003 dus wel. Kijk ik bij koppelingsbeheer, dan zegt ie dat er geen gekoppelde data meer zijn. Het zijn nu ook geen koppelingen meer, het zijn 'grijze' tabellen.

Ik heb de zoekfunctie laten zoeken naar die tmpfile en die vond hij niet. Is er een standaardplek waar die tmpbestanden van access worden bewaard?

Heb je al geprobeerd te repairen? Er is volgens mij iets serieus mis. Aangenomen dat je geen code heb lopen die bij het opstarten van je frontend de bewuste tabellen koppelt!!?

ik wens je sterkte en prettige kerstdagen!

Weest gegroet,
Guus

Repareren is waarschijnlijk in idd de oplossing (via Tools--> Database utilities --> Compact and repair of Extra--> Database hulpprogramma's --> Comprimeren en Herstellen).

Als dat niet werkt is een andere optie om een lege database aan te maken en daarin alle objecten uit je huidige database te importeren. Dan kan je "spooktabel" nooit meekomen.

Grtz,

Mark

nog niet

repareren helpt niet!!

Ik heb heel office2003 verwijderd en opnieuw geinstalleerd! En het probleem is nog niet opgelost.
Ik heb een lege database met die gekke tabellen erin.
als je deze tabel bekijkt in access 2003 dan zie je de tabellen wel en in access 2000 niet!.

Ik heb geprobeerd deze db te attachen, maar ik zie hem niet verschijnen bij mijn bericht.

Bijlagen

:o :o :o :o :o :o :o :o :o
volgens mij ben ik erachter....dit is echt heel erg, maar ik kan er zelf wel om lachen en daar gaat hem toch?

ik denk dat ik geprobeerd heb de systeemtabellen weg te gooien.....lol.....ik heb ergens een vinkje weggehaald met systeemtabellen tonen, en toen zag ik het....

:o :o :o :o :o :o :o

Ach 1 voordeel, dit vergeet ik nooit meer!
Guus2005 en beheer25 hardstikke bedankt voor de moeite..

groetjes
Hellen
ps. maar goed dat Access niet toelaat dat je ze kunt verwijderen.....hahahaha, ik heb echt alles geprobeerd, ook zitten rommelen in machtigingen.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan