Kan tekst op scherm niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeerover

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
Het betreft een pc windows 10 . Iedere keer dat ik de pc opstart verschijnt er een recht hoekje op mijn scherm met de tekst rtl 120 bpl. Ik moet daar een paar keer op het x klikken en dan verdwijnt het. Maar bij iedere start is het daar terug. Wat betekenen deze letters en cijfers en hoe kan ik dat verwijderen
Alvast bedankt

Bijlagen

• blad.jpg
    blad.jpg
    63,7 KB · Weergaven: 59
Dat is waarschijnlijk van Advanced System Care van IOBit. Deinstalleer deze en installeer hem dan eventueel opnieuw.

:confused: Wil zelf ook toevoegen, dat ik op screenshot zie dat die programma niet meer in systeem bestaat ....toch ?

Maar ooit wel geïnstalleerd in systeem wel was, en toen als opstart item genoteerd in MSCONFIG ook die was, is het niet voldoende uit msconfig dan als opstart item gewoon uitschakelen ?? :(

programma niet meer kunnen verwijderen

Hallo Edmoor

U heeft gelijk maar ik had die reeds verwijded. En had ook de pc terug gesteld op de dag voordien dat ik die had geinstalleerd. Ik had gehoopt dat die dus zou verdwenen zijn. Ik vind ook nog icoontjrs terug maar wanneer ik er op klik om te verwijderen krijg ik als antwoord bestaat niet
Er had iemand advanced syst care 9 geinstalleerd dat zou goed zijn om de pc op te ruimen.Dan zag ik opens 3 icoontjes op mijn scherm advanced syst drive booster en i obit installe.
Ik heb die later verwijderd en ook systeem herstekl uitgevoerd en nu zit ik met dit schemtje die erg vervelend is. Dus mijn vraag hoe los ik dit op0. Niet door in het register te gaan want daar ken ik niks van

Bedankt en groetjes

Die Driver Booster en Uninstaller zijn ook van IObit en wat mij betreft prima programma's. Maar je hebt dus onderdelen verwijderd waardoor de boel kennelijk in het ongerede is geraakt. Installeer IObit Advanced System Care opnieuw, herstart je PC en als je het niet wilt gebruiken, deinstalleer het dan op de normale wijze via Programma's en onderdelen.

:confused: Hoi hoi zeerover

Je hoef ook helemaal niet naar register toe te gaan, je moet dit proberen alleen maar vanuit msconfig als opstart item uit te schakelen !
:( En omdat ik geen Windows 10 gebruiker ben, helaas weet ik op dit moment niet hoe die met msconfig bij deze Windows werkt :(

Oepsss sorry edmoor ..ik dacht jij komt niet ...:D maar natuurlijk dit kan ook met opnieuw installeren en de-installeren ....:thumb:

Laatst bewerkt:
De Opstart Manager zit bij Windows 10 in Taakbeheer:
Opstarten.jpg

@ROYONIX:
Mijn standaard OS is Windows 10 maar anderen heb ik makkelijk bij de hand als Virtual Machines.
Daar komt binnenkort Windows 8 ook nog bij :D
VMware.jpg

Laatst bewerkt:
:) Dat is echt netjes zoiets dat je zenuwen voor hebt, twee systemen naast mekaar beheren en gebruiken, phuuhh pet af !:thumb:

Ik heb liever twee computers in het gebruik dan op die manier, maar ooke ...jij bent jong en zeker nog veel leergierig (-er ) ...dat hoort zo :D

Dit i.v.m. Opstart items ..ech... vind ik ONhandig bij W10 uuch dat bij TaakBeheer onderdeel is ...:( en als je zoals in W7 bijv. iets verwijdert of uitschakelt, blijft die dan wel na herstart weg ??

Laatst bewerkt:
Dat "jong" mag je wel weg laten :P

na jaaooke wij zijn natuurlijk jong nog ..en jij en ike zijn wij nog steeds dol op games :D

Programma verwijderen

Hallo Edmoor

Als ik je goed begrijp moet ik advanced terug installeren de pc terug opstarten en dan in mijn programmas dit programma schrappen. Zullen dan ook de icoontjes verdwenen zijn van mijn scherm

bedankt voor de info

Dat is inderdaad wat ik bedoelde. Na een normale deinstallatie zou alles ervan verdwenen moeten zijn. Dus niet uit de programma's verwijderen maar echt deinstalleren via Programma's en onderdelen.

ASC.jpg

Laatst bewerkt:
Ja, volgens sommigen een jaar of 5 :P

Tekst niet verwijderen

Hallo Edmoor
Bedankt voor de info. Ik zal het programma advanced terug installeren zoals je voorstelde en dan nadien terug verwijderen zoals je voorschrijft. Jammer van bepaalde opmerkingen in de rubriek van personen die iets melden maar alleen verwarring scheppen. Ik denk dat het voor een leek al moeilijk genoeg is om het te begrijpen

mvg

Eens kijken of er nog iets in de taakplanner achter gebleven is

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
IF EXIST %UserProfile%\desktop\boot.log DEL /Q %UserProfile%\desktop\boot.log
ECHO Overzicht opstartprocessen Windows>>%UserProfile%\desktop\boot.log
schtasks /query /v /fo list>>%UserProfile%\desktop\boot.log
START NOTEPAD %UserProfile%\desktop\boot.log

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:taakplannerlijst.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → taakplannerlijst.batAls administrator uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan