Kan telefoon doorverbinden niet uitschakelen

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik heb een oude Gigaset dect telefoon (zie geen type aanduiding) en die heb ik doorverbonden met mijn iGigaset.JPGphone precies zoals ik op internet vind: *21*iphonenummer# Dat werkt prima, maar ik krijg het niet meer uitgeschakeld met #21# zoals ook op internet staat aangegeven. Er gebeurt dan verder niets. Provider is KPN.

Ik toets dus #21# en druk dan op de groene beltoon. Dan hoor ik iets overgaan, dan twee verschillende lange tonen en daarna de ingesprektoon tot die ophoudt.

Moet dat niet *21# zijn?

Ik toets dus #21# en druk dan op de groene beltoon. Dan hoor ik iets overgaan, dan twee verschillende lange tonen en daarna de ingesprektoon tot die ophoudt.
Hoe klinkt je kiestoon nu? Onderbroken? Dan is de doorschakeling actief.

Volgens de KPN website is uitschakelen 'Bellen met je vaste telefoon naar #21#. Daarmee zet je doorschakelen meteen uit´. Dat staat er en meer kan ik er dan ook niet van maken. Het aan/uit schakelen gebeurt bij de provider, dus kpn dan maar eens bellen.

Hoe is je vaste aansluiting verbonden? Via een modem, en welke? Of nog lekker old-skoel via de 'varkenssnuit' stekker in de wand naar je abonneepunt (ISRA).

Dat is dus COAX, en dan bel je via een modem via een kabel-provider, zoals Ziggo, CAIway en Delta.
Ik vraag me af waarom je dan bij KPN hulp zoekt? KPN doet niks met COAX.

Kijk anders even op je factuur bij wie je een vaste telefoon abonnement hebt. Als het wel KPN is, dan raad ik aan om nogmaals te kijken naar de aansluiting vanaf je basisstation, want dit klopt dan dus niet.

Mijn vaste telefoon is KPN (net als mijn internet). Heb KPN net gebeld en terwijl het toestel bij mij op doorverbinden stond, stond het daar vermeld als niet doorverbonden. Ik zou worden teruggebeld om dat te testen maar er kwam helemaal geen gesprek binnen. Dus weer gebeld. Toen werd ik wel teruggebeld en kwam het gesprek weer gewoon binnen op de vaste lijn. Het doorverbinden aan- en uitzetten werkt dus blijkbaar weer goed. Bugje geweest misschien?

Je basisstation is dus op je KPN-modem aangesloten?
Anyway, fijn dat het weer goed werkt.

Terug
Bovenaan Onderaan