Kan TOC niet herstellen ( Nero 6.6.0.15)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ole005

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2005
Berichten
10
Beste mensen,

Ik gebruik al jaren Nero en heb er nooit echt problemen mee gehad. Sinds een jaar heb ik de originele versie 6.6.0.15 aangeschaft en werkt deze erg goed, tot laatst. De afgelope twee weken kan ik niks meer branden met Nero. Films willen niet werken en Data-DVD ook niet. Het branden gaat goed tot ongeveer 20/30 procent, maar dan gaat het mis en krijg ik de volgende foutmelding(en):

12:36:25 #22 CDR -400 File Writer.cpp, Line 311
Unspecified target error

12:36:25 #23 Text 0 File ThreadedTransfer.cpp, Line 228
all writers idle, stopping conversion

12:36:26 #24 Text 0 File ThreadedTransfer.cpp, Line 222
conversion idle, stopping reader

12:36:27 #25 Text 0 File DVDR.cpp, Line 2749
EndDAO: Last written address was 708799

12:36:36 #26 Phase 133 File dlgbrnst.cpp, Line 1832
Writing short lead-out

12:36:36 #28 CDR -1122 File WriterStatus.cpp, Line 167
Unable to recover TOC

12:36:36 #29 TRANSFER -24 File WriterStatus.cpp, Line 167
Could not perform end of Disc-at-once

12:36:37 #30 Phase 38 File dlgbrnst.cpp, Line 1832
Burn process failed at 2x (2.770 kB/sec)

Ik zit erg met dit probleem want ik kan nou niks meer branden en m'n pc begint zo langzaam vol te raken. Ik heb op dit forum rondgekeken naar soortgelijke problemen. Ik heb een probleem gevonden die erop lijkt ( niet precies hetzelfde), maar de oplossing daarvan wil bij mij niet werken. Ik hoop heel erg dat jullie weten hoe ik dit vervelende probleem kan oplossen

Bij Voorbaat Dank,


Alen
 
Zoals je hier kunt zien is je software niet van de laatste versie.

Ga hier alle updates ophalen en installeren.

En vergeet niet om de Language pack voor Dutch hier erbij op te halen en die ook te installeren.

Hopelijk helpt dit je probleem te verhelpen.

Tijs.
 
Als de brander het goed deed en er opeens gewoon mee kapt, dan betwijfel ik of een update de oplossing zal zijn.......? ............. tenzij een of andere update van Windows softwarematig de boel overstuur heeft gemaakt en idd. een Nero update dat weer oplost.

Vuile lens i.v.m. ouderdom -> lens reinigen ?
Of -> ouderdom -> defect?

Wat doet de brander als je met de Windows brandsoftware wat brandt?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de nieuwste update gedaan en de taalupdate en hetzelde proces opnieuw gebrand ( aantal cd's op een Data-DVD branden) via Nero. Opnieuw hetzelfde probleem:

14:41:53 #24 CDR -1 File Writer.cpp, Line 311
Unspecified Recorder Error
E: MAT****A DVD-RAM UJ-841S

14:41:54 #25 Text 0 File ThreadedTransfer.cpp, Line 228
all writers idle, stopping conversion

14:41:54 #26 Text 0 File ThreadedTransfer.cpp, Line 222
conversion idle, stopping reader

14:41:54 #27 Text 0 File DVDR.cpp, Line 3103
EndDAO: Last written address was 709631

14:41:54 #28 Phase 133 File dlgbrnst.cpp, Line 1685
Writing short lead-out

14:41:54 #30 CDR -1122 File WriterStatus.cpp, Line 167
Unable to recover TOC
E: MAT****A DVD-RAM UJ-841S

14:41:54 #31 TRANSFER -24 File WriterStatus.cpp, Line 167
Could not perform end of Disc-at-once

14:41:54 #32 Phase 38 File dlgbrnst.cpp, Line 1685
Burn process failed at 2x (2.770 kB/sec)

Overigens werk ik met een laptop, en heb ik dus maar 1 dvd-reader, dat dus al m'n cd's en dvd's leest en brandt, dus als er een laser kapot zou zijn dan zou hij toch ook niks kunnen lezen ( wat hij nu nog wel doet)? Of werkt het met verschillende lasers, dat er eentje kapot is? Als ik de dvd-reader open doe ziet deze er niet beschadigd of vuil uit.

Mvg,

Alen
 
Ik heb helaas niet genoeg verstand van de echt technische kant van een laser, zodat ik niet durf te zeggen of het leesgedeelte hetzelfde is als het schrijfgedeelte.
 
Er zijn nog enkele opties open, waar ik aan kan denken:
1. Je gebruikt DVD-media die niet (officieel) door de maker van je DVD schrijver worden aanbevolen. Kijk op de website van de DVD schrijver fabrikant welke media wél aanbevolen worden voor jouw specifieke type schrijver.
2. (Is misschien ietwat gevaarlijk) doe een update van de firmware van de schrijver, ook te halen op, in eerste instantie de website van de maker van je laptop, en in laatste instantie op de website van de DVD schrijver fabrikant. Vaak is het zo dat met een firmware update ook meerdere types media succesvol worden ondersteunt.
3. Je overbrandt de DVD, oftewel je zet er meer op dan bedoelt is voor dat medium
4. Je brandt de media op een hogere snelheid dan goed werkt. Probeer op de laagste sneleheid.

Tijs.
 
Ik heb nu een minder groot aantal bestanden proberen te branden ( 3.9GB op een 4.7GB schijf) op de laagste snelheid( 2x), en noch mislukt het! Alleen deze keer krijg ik een andere foutmelding, een onbepaalde recorderfout. Ik begin hopeloos te worden,,,:(
 
ik denk toch nog steeds een heel klein beetje aan:

vuile lens i.v.m. ouderdom -> lens reinigen ?
of -> ouderdom -> defect?
 
Hierbij laat ik weten dat het probleem is verholpen en ik schaam mij eigenlijk voor het antwoord, de dvd zat gewoon vol met krassen:eek:
Tsjah, soms, als je het antwoord zoekt, zoek je naar de moeilijkste dingen en laat je het simpele achterwege.
TOC betekent trouwens iets van table of content ( zo iets!) en houdt simpelweg in dat je brander niet weet waar hij de gegevens moet branden, en dat kan bv. komen door een bekraste dvd.
Maar goed, dit is ook weer verholpen, ik kan weer verder:D
In iedere geval erg bedankt voor jullie hulp!:thumb:

Gr,

Alen
 
Goed dat het verholpen is!

Mijn "voorgevoel" dat vuil / defect een wat grotere rol speelde was kennelijk niet geheel verkeerd....... ;)

Een ding snap ik niet: in je oorspronkelijke vraag en ook een beetje in de replys daarna, "lijkt" het alsof meerdere van je schijven in de brander zijn geweest......... :confused:

Of bedoelde jij met:
De afgelope twee weken kan ik niks meer branden met Nero. Films willen niet werken en Data-DVD ook niet
dat je voor alle brandklussen steeds een en dezelfde DVD (RW) gebruikt hebt?
 
Goed dat het verholpen is!
[...]Een ding snap ik niet: in je oorspronkelijke vraag en ook een beetje in de replys daarna, "lijkt" het alsof meerdere van je schijven in de brander zijn geweest......... :confused:

Of bedoelde jij met: dat je voor alle brandklussen steeds een en dezelfde DVD (RW) gebruikt hebt?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook door je op het verkeerde been was gezet, en ging ervan uit dat je meerdere schijfjes geprobeerd had, zeker na de tips die we gegeven hadden... :confused:

Tijs.
 
Haha nee sorry dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest, maar ik gebruikt een dezelfde DVD+RW:eek: Maarja goed, nu is het opgelost dus:D

Gr,

Alen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan