Kan Ubuntu niet selecteren om op te starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

murdoch201

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Hoi,

ik heb nu geprobeerd mijn computer op te starten na het installeren van Ubuntu 10.04.1 met Wubi vanaf een CD. Hij start nu gewoon Windows 7 op en ik krijg niet de vraag welk besturingssysteem ik wil opstarten. Iemand enig idee hoe dit komt?

groetjes,
murdoch201

kijk eens rond op de site van ubuntu. Vraag, als het hier niet opgelost kan worden, het daar maar op het forum.

hoeveel tijd staat er voor de keuze ingesteld in msconfig in windows

Waarom heb je hem eigenlijk met Wubi geïnstalleerd? Als je hem gewoon vanaf een cdtje of usb stick had geïnstalleerd, had Ubuntu zijn eigen bootloader geïnstalleerd. Eentje die ik persoonlijk 20x beter vind werken dan die van Windows.

Maar goed, je kunt eens kijken of je met dit programma iets kunt: EasyBCD

Daarmee kun je wat aanpassingen maken in de bootloader van Windows.

mr32 :cool:

door die EasyBCD is het juist helemaal omzeep gegaan.

Het probleem is als ik van de CD gewoon installeer zonder wubi begint hij te zeveren over het terugschrijven van instellingen op de partitie. Niemand die snapt wat dat betekent, niks gevonden met google (enkel gokjes in het engels) en ik wil geen bestanden verliezen...

Ik denk dat het bij msconfig dus de time-out is? 10 seconden, lang genoeg dus.

Ik zal het eens daar zetten op hun forum. Misschien dat ze me verder kunnen helpen.

groetjes,
Murdoch

heb je voordat je probeerde het te installeren met cd nog je hardeschijf gepartitioneerd? Ik heb namelijk het idee dat het misschien daaraan ligt, en het is erg onhandig dat Wubi dat volgens mij ook niet doet...

Je kunt het controleren met Windows schijven beheer, en anders met software als Easeus. Want het partitioneren kun je beter zelf doen... Het is maar een gokje
Als er namelijk een partitie is gemaakt, kun je via een live-cd Grub installeren. Als er een tweede partitie voor Ubuntu is, wil ik je daar graag mee helpen omdat ik daar maar al te veel ervaring mee heb en precies weet wat je vooral niet moet doen! :rolleyes:

Veel succes!

mr32 :cool:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan