Kan update van de logitech webcam 210 niet installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Hallo helpmijërs :).

Tijdens mijn rondje drivers checken op mijn pc, zag ik dat een aantal drivers geupdate moesten worden, inclusief die van mijn webcam ( ik werk hier met het programma driver navigator ). De update werd gedownload, maar toen ik hem daarna wilde installeren, kreeg ik dit:

* klik hier voor de screenshot *

Dus deed ik het voorde hand liggende, oude logitech software verwijderd, pc opnieuw opgestart, en opnieuw begonnen met de installatie, maar ik krijg nog steeds die melding.

Toen maar de update handmatig gedownload vanaf de logitech website, misschien dat de eerder gedownloadde update schade kon hebben of iets dergelijks. Maar helaas ik krijg nog steeds die melding. Als administrator, ook precies hetzelfde

Daarna de pc grondig doorzocht, en elk achtergebleven oude logitech bestanden ( heb 1 logitech product ) verwijderd. Nog steeds die akelige melding.

Ik gaf het op, en pakte de cd rom met de wat oudere drivers. tijdens het installeren vroeg hij om een help_main bestand.. wat ik raar vond, want deze stond op de cd, die ik dus ook aanklikte.. en wat denk je: weer diezelfde melding.

de melding geeft o.a aan dat er misschien te weinig schijfruimte is, ik heb een kleine 76 GB aan ruimte over, dus dat is het niet, verder worden er geen andere installaties uitgevoerd..

het word dus een beetje vermoeiend..

Ik hoop dat ik voldoende info heb doorgegeven, als slot info over mijn pc:

Acer Aspire t671
dual core intel processor 2 X 2.80 GHZ
4 GB aan ram geheugen
Windows vista 32 bit home premium, up to date
NOD 32 antivirus

Mocht ik wat vergeten zijnn, laat het me weten :)

Hallo Borrelnoot. Ben je hier al geweest. Proberen ga naar het tabblad probleemoplosser. Kansje voor je hoop ik. Klik

daar was ik inderdaad al geweest, van die pagina heb ik dus ook de driver gedownload, alles doorgelopen, maar helaas nog geen oplossing. :(

een stukje van het logje wat ik vond:

MSI (s) (FC:BC) [00:56:54:469]: Product: LWS Help_main -- Configuration failed.

MSI (s) (FC:BC) [00:56:54:469]: Windows Installer reconfigured the product. Product Name: LWS Help_main. Product Version: 13.51.828.0. Product Language: 1033. Reconfiguration success or error status: 1638.

MSI (s) (FC:BC) [00:56:54:469]: MainEngineThread is returning 1638
MSI (s) (FC:E0) [00:56:54:469]: No System Restore sequence number for this installation.
Another version of this product is already installed. Installation of this version cannot continue. To configure or remove the existing version of this product, use Add/Remove Programs on the Control Panel.
{1651216E-E7AD-4250-92A1-FB8ED61391C9}

Hoi,
kun je geen rollback maken naar je oude driver? Ik neem aan dat die gewoon werkte.

die werkte gewoon, maar de oude drivers zijn nu dus weg, niet meer terug te halen verder. Ik denk dat er in het register een foutje zit o.i.d dus ben op het moment het register aan het scannen.

:o don't change a winning team zeg maar :o
Persoonlijk zal ik zelden drivers updaten als ze 't goed doen.

tja, dan nog zal een update normaal gesproken geen probleem zijn.. had ook drivers van AMD en dergelijke geupdate, gaat altijd prima.

maar voor deze webcam driver update moet je nog bijna een raketgeleeerde zijn zeg .. :cool:

Ik heb eens drivers van Logitech ge-update voor een kennis van me, maar omdat ze inmiddels een ander besturingssysteem had heeft ze een nieuwe cam moeten kopen omdat die "oude" niet aan de systeemvereisten voldeed.
Ik kwam er toen achter dat het bij Logitech allemaal niet zo duidelijk is als ik me goed herinner.
Ik neem aan dat je nog een driver- of installatie cd van je webcam hebt?
Ik gebruik altijd deze dacht ik of deze. Maar ik denk de eerste.
Ik heb Driver Genius Professional (was ik vergeten :o) zie ik nu en heb volgens hun 25 out of date drivers maar ik ga ze echt niet updaten.

Laatst bewerkt:
Another version of this product is already installed. Installation of this version cannot continue. To configure or remove the existing version of this product, use Add/Remove Programs on the Control Panel.
{1651216E-E7AD-4250-92A1-FB8ED61391C9}

Dat zou verklaren waarom het zowel bij de oude als bij de nieuwe drivers niet werkt, nu: De deïnstallatie van de driver-software is niet volledig geweest.

Ik weet niet hoe dat op te lossen is, maar je zou kunnen kijken naar Windows Installer Cleanup Utility, die installeren, "Als Administrator uitvoeren", en kijken of je in het lijstje in die tool iets van Logitech terugvindt.
Die dan aanklikken en op Remove klikken.

Op eigen risico etc. ;)

Tijs.

Ik heb eens drivers van Logitech ge-update voor een kennis van me, maar omdat ze inmiddels een ander besturingssysteem had heeft ze een nieuwe cam moeten kopen omdat die "oude" niet aan de systeemvereisten voldeed.
Ik kwam er toen achter dat het bij Logitech allemaal niet zo duidelijk is als ik me goed herinner.
Ik neem aan dat je nog een driver- of installatie cd van je webcam hebt?
Ik gebruik altijd deze dacht ik of deze. Maar ik denk de eerste.
Ik heb Driver Genius Professional (was ik vergeten :o) zie ik nu en heb volgens hun 25 out of date drivers maar ik ga ze echt niet updaten.

Het was een heel gedoe, installeren, deinstalleren, opschonen, register checken ( bleek dat er heel wat was achter gebleven en die dus de installatie van de nieuwe drivers en de oude op de cd-rom verhinderde ), op een gegeven moment kreeg ik alles geinstalleerd, heeft me toch zowat 4 uur geduurd, voor een webcam driver :d.. Alleen staat er bij software verwijderen een lijst met oude logitech componenten die niet weg willen ( mist een installer ), dus daar ga ik even naar kijken.

Driver navigator, is letterlijk het broertje ( zelfde makers ) als driver easy, waar helpmij ooit een heel stuk had in hun maandelijkse nieuwsbrief, alleen driver easy bleef langzaam met downloaden, zelfs na registratie.. niet fijn als er een update tussen zit van 300 mb van AMD.. :P. Driver navigator was een stuk sneller.

@ dnties : dat tooltje kan misschien nog van pas komen om de " loze " oude logitech bestanden uit de lijst te krijgen van " software verwijderen ". Bedankt en ik ga er gelijk even naar kijken

Via Ccleaner kun je de verwijzingen in het softwarescherm weghalen als ik me goed herinner.
Heb het ff opgezocht onder gereedschap kun je gegevens wissen.

Laatst bewerkt:
@Mik: dat klopt, maar ik ben niet zeker of dat wel voldoende is. Ik heb (persoonlijk) meer vertrouwen in Windows Installer Cleanup.
Een variant daarvan wordt ook door Microsoft gebruikt, voor het "deïnstalleren" van Office-versies: link

Tijs.

klopt, waarde verwijderen heet dat toch ? heb het geprobeert, maar ik krijg dan een " kan de MSI installer niet verwijderen " , dus blijven de oude componenten gewoon staan waar ze staan. Aangezien dat deze oude bestanden nog van de cd af komen, zal ik eens kijken of het kan via de cd-rom.

Goed, dat probleem is ook opgelost, het volgende heb ik gedaan;

Om die loze / niet complete uninstallers te verwijderen uit het software lijstje ( die je normaal niet kan verwijderen omdat er een uninstaller mist of een MSI installer ) , heb ik het programma Perfect uninstaller gebruikt. Ik gebruikte dit programma al eerder, deze verwijdert de loze bestanden uit je lijstje op, + de daarbij eventuele overgebleven registersleutels en bestanden. Toen lukte het installeren perfect.

En om duidelijk te zijn hoe het beste om te gaan als meerdere dit probleem hebben:

Eerst webcam afkoppelen, de oude logitech programma's verwijderen, + eventueel een register scan ( van CCleaner is voldoende ). Ook eventueel in windows verkenner zoeken om te kijken of er geen betreffende bestanden zijn achter gebleven. Reboot de pc, en start met een frisse installatie met de nieuwste drivers en bijbehorende programma's.

Het is me een gedoe, maar het heeft voor mij in ieder egval wel gewerkt :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan