kan usb 2.0 niet aansluiten

• Onderwerp starter Onderwerp starter d900
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

d900

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2006
ik probeer een usb 2.0 pc slot aan te sluiten op mijn moederbord. lukt niet, alles geprobeerd, software handmatig, automatisch gedaan, geen resultaat. Ik heb een 1.4 ghz, A-open moederbord met twee 1.1 usb poorten.
windows herkent dat er nieuwe hardware is maar in de verkenner niet en in het apparaten overzicht geeft ie aan dat het niet goed is geinstalleerd. Als ik de cd-rom met software (sitecom) gebruik, zegt ie dat de hardware niet goed is geinstalleerd..?? Wie kan mij helpen??:mad: wordt ik van....kan i-pod en samsung d-900 niet aansluiten...

Wat bedoel je met een USB2.0 slot? Bedoel je een USB-kaart of een USB-hub?

Wat bedoel je met een USB2.0 slot? Bedoel je een USB-kaart of een USB-hub?

ik bedoel dat ik een pci slot heb gekocht met 4 usb 2.0 poorten om aan te sluiten op moeder bord, echtre dat doet ie dus niet..al twee pci slots gekocht..?

Wat is het exacte merk en type van dat kaartje?

De drivers worden meegeleverd op cd die bij die kaart hoort.

Heb je Windows XP?

drivers mee geleverd op cd-rom, prober te installeren, maar geeft aan dat de hardware niet bwordt geinstalleerd....heel raar. windows xp heb ik en zou voldoende zijn om te instaleren zonder drivers van cd-rom...werkt ook niet

Misschien ondersteund je moederboard geen usb 2.0 :rolleyes:

Heb je ook al eens geprobeert om de kaart in een ander pci-gleuf te stoppen? Dat wil nog wel eens helpen.

De vragensteller heeft een los USB 2.0-kaartje gekocht, heeft dus niks met het moederbord uit te staan.

Uhhhm, als de southbridge alleen 1.1 ondersteund heb je echt niets aan een 2.0 kaartje hoor.

Is dat zo? Ik had altijd gemeend dat zo'n USB 2.0 pci kaartje altijd wel op volledige snelheid werkte.

Is dat zo? Ik had altijd gemeend dat zo'n USB 2.0 pci kaartje altijd wel op volledige snelheid werkte.

De southbridge regelt de doorgang van de USB poorten. Als de southbridge dus geen usb 2.0 ondersteund (dus geen hogere snelheden aankan), dan heeft het geen nut om er een usb 2.0 kaartje in te stoppen. Omdat hij zegt dat er een usb 1.1 in zit, ga ik er vanuit dat het een ouder model moederboard is die dat dus niet ondersteund.

Laatst bewerkt:
Staat bij een Sitecom kaartje.:confused:
Met deze PCI uitbreidingskaart kunt u elke PC uitbreiden me de nieuwste USB 2.0 standaard. USB 2.0 ondersteund snelheden tot 480 Mbps ( 40 X sneller dan USB 1.1 ). De kaart kan naast een bestaande USB 1.1 werken en is ook compatible met bestaande USB 1.1 apparatuur.

Die pci bus controller regelt alleen de datasnelheid, niet de controller voor de 1.1 usb poorten.

Overigens vaak genoeg dat soort kaartjes op een ouder moederbord met max. 1.1 gebruikt, en 2.0 werkte prima.

PS, lees overigens nergens, dat er SP1 of SP2 wordt gebruikt, eventueel hier nog wat info over USB 2.0

Laatst bewerkt:
dank voor jullie reacties, heb echter fout gemaakt in producent, was een belkin product en sweex voor de nieuwe USB 2.0 poorten. Ik heb alle pci slots geprobeerd...geen resultaat. Ik denk idd dat nmijn moederbord verouderd is (uit 2001, a-open AX4BS, las op website dat dit een ouder type is, echter nergens over het aansluiten van USB 2.0) dus eigenlijk ben ik nog niet verder of ik 2.0 usb pci slot kan aansluiten of niet? nog meer advies?

Misschien zou je kunnen lezen wat boven je staat:confused: , het merk is alleen als voorbeeld bedoeld, en op de vraag, of je XP met SP2 gebruikt, lees ik niets.

Ook de regel over Belkin en Sweex, wat voor een kaart heb je eigenlijk?

Als windows USB niet ondersteund, dan werkt het ook niet, maar in die link die ik gaf, staat daar meer over, kan overigens ook daarvan niet lezen, of er überhaupt naar is gekeken.

Overigens heeft het niets met de ouderdom van het bord te maken, die kaarten werken zelfs op 486 borden.

Haal ook eens de chipsetdrivers op, bij Aopen, voor dit bord, de Intel Chipset Software Installation Driver, en probeer het na een reboot, nogmaals.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan