Kan USB map niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

0006kobe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2012
Hallo,

Omdat ik een map op mn usb-stick niet kon verwijderen had ik deze geprobeerd te verwijderen met het programma killdisk.
Maar nadien ondervond ik dat ik iets fout gedaan had, ik vond namelijk de ubs stick niet meer onder "computer"
Dus zocht ik wat op fora en vond hoe ik hem terug kon zetten. Ik deed dat zo: start -> rechtermuisklik op "computer" -> beheren -> klik in linkerkolom op schrijfbeheer -> rechterklik op de naam van de usb-stick -> klik op: stationsletter en paden wijzigen -> klik o:p toevoegen -> kies stationsletter 'j' -> ok -> ok.

Nadien vond ik mijn usb-stick terug onder "computer". Maar ik kan hem niet openen, als ik erop klik geeft hij volgend bericht: "De schijf in station j: moet worden geformatteerd voordat u deze kunt gebruiken, wilt u de schijf formatteren?"
Ik klik op schijf formatteren, maar als ik hem wil formatteren zegt hij dit: "Kan het formatteren niet voltooien."

Het gaat om een USB-stick van 4 gb : TDK, Trans-it

Steek hem eens in een andere computer en probeer hem daar eens te formatteren.

Met KillDisk heb je de schijf gewist. Dan moet je die eerst partitioneren (initialiseren onder bovenstaand schijfbeheer). Daarna kan je formatteren.

Ga naar Schijfbeheer, RMK, klik Partitie verwijderen.
Daarna nog eens, maar dan Nieuwe partitie, volg aanwijzingen scherm.
Afhankelijk van de hardware-instelling voor die schijf , kan je FAT32 of ook NTFS formatteren.

Met KillDisk heb je de schijf gewist. Dan moet je die eerst partitioneren (initialiseren onder bovenstaand schijfbeheer). Daarna kan je formatteren.

Ga naar Schijfbeheer, RMK, klik Partitie verwijderen.
Daarna nog eens, maar dan Nieuwe partitie, volg aanwijzingen scherm.
Afhankelijk van de hardware-instelling voor die schijf , kan je FAT32 of ook NTFS formatteren.

Hartelijk bedankt, maar "paritie verwijderen" staat niet in het lijstje na RMK gedaan te hebben, zie screenshot: screenshot.jpg

Ok, ziet er goed uit. Je kan nu de Wizard Nieuw eenvoudig volume uitvoeren. Komt het vanzelf goed. Niet koppelen aan een lege map (tenzij je weet wat je doet)!

Ok, ziet er goed uit. Je kan nu de Wizard Nieuw eenvoudig volume uitvoeren. Komt het vanzelf goed. Niet koppelen aan een lege map (tenzij je weet wat je doet)!

Héél erg bedankt, mijn USB-stick werkt weer compleet! Zonder jou had ik wss een nieuwe moeten kopen! :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan