• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan Userform niet vinden in menu invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RMSpan

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2022
Beste allemaal

Ik wil een userform maken middels VBA, maar in het menu invoegen vind ik alleen de optie's module, klassenmodule en in 't grijs procedure.
Heeft iemand enig idee waarom de optie userform er niet bij staat, moet er dan nog iets geactiveerd of geïnstalleerd worden?
Ik heb VBA 7.1, Excel voor Mac versie 16.43 Microsoft 365

Ik hoop op een oplossing

Het schijnt dat Excel 2011 de laatste versie was met een UserForm integratie; daarna lees ik alleen maar vragen van personen die vragen waar de optie is gebleven... Wél een macrootje waarmee je er een kan maken. Kijk maar of die werkt:
Code:
[COLOR=#1C1C1C][FONT=&amp]Sub MakeUF()
    ThisWorkbook.VBProject.VBComponents.Add 3 
End Sub[/FONT][/COLOR]

ik gebruik Excel 2016 en bij mij staat die optie er nog wel

Je moet ook in je trust center aanvinken dat je toegang tot het objectmodel van het VBA project vertrouwt. Staat onder marcro settings.

Anders gaat die macro niet werken

"AccessGuru;6324929]Het schijnt dat Excel 2011 de laatste versie was met een UserForm integratie; daarna lees ik alleen maar vragen van personen die vragen waar de optie is gebleven... Wél een macrootje waarmee je er een kan maken. Kijk maar of die werkt:"

De macro werkt, ik krijg idd een UserForm maar ik kan de maat van het formulier niet wijzigen?? Dit is het getal wat achter Height 3,36312e-43 staat in scherm eigenschappen ( zie schermafbeelding)Bekijk bijlage 364013
ook kan ik hem niet groter schuiven met de randen of op de hoeken van het formulier.

En idd het is Excel voor Mac en die is toch net iets anders dan voor Windows, op mijn windows laptop zit "hij" er wel
[FONT=&amp]
[/FONT]

Zo kan je de hoogte etc zelf instellen

Code:
Sub jec()
 With ThisWorkbook.VBProject.VBComponents.Add(3)
    .Properties("Caption") = "New Form"
    .Properties("Width") = 600
    .Properties("Height") = 400
 End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan