Kan utp cat5 door electrische leiding????

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
PC's staan op de bovenste verdieping van de woning. Internet via kabel van Caiw, tegenwoordig Caiway geheten. De eerste 9 a 10 jaar ging dat bijna zonder problemen, maar de laaste anderhalf jaar kom ik steeds vaker signaal te kort om boven te kunnen internetten. Ik ben niet de enige in de straat die daar last van hebben, maar de Caiw zegt dat er voldoende signaal is bij de bron. Sinds enkele weken is er nog maar juist voldoende signaal wanneer ik het modem beneden aansluit. Omdat ik de router boven heb staan (3 pc's aan vaste utpkabel) moet ik nu een utp kabel naar de bovenste verdieping brengen.
De vraag luidt:" mag ik die utp kabel in de plastic buis leggen naast de elctriciteitdkabels of geeft dat storingen??" Wie helpt mij even met deze vraag???

Grtz.,

Henk Sr

Hoi,

Het lijkt me niet verstandig om de utp leiding bij de normale leiding te " proppen "
Je zal dan waarschijnlijk last krijgen van storingen, omdat er door de stroomleidingen ook frequenties lopen. Afgezien van het feit dat je de kabel er er erg moeilijk bij in zult krijgen.
UTP kabel is toch al gauw 5 mm dik en dan de andere leidingen nog... wordt zowiezo erg krap, en zal de warmte ontwikkeling van je stroomkabel ook niet ten goede komen.
Is een draadloze router geen optie?

Robbie32

Bedankt Robbie. Alles draadloos zou ook kunnen, maar liever niet. Heb wel de beveiligingen aan staan, maar je weet maar nooit.
Grtz.,

henk sr

Bedankt Robbie. Alles draadloos zou ook kunnen, maar liever niet. Heb wel de beveiligingen aan staan, maar je weet maar nooit.
Grtz.,

henk sr

Heb je zoveel "Geheime" informatie?...

Maar als je alles beveiligd hebt, dan is er toch niets aan de hand...
Een utp kabel trekken door een bestaande en bedraade electra leiding lijkt me geen optie.
Een andere optie is om een draadloos netwerk te installeren d.m.v. netwerk stekkers.
ben even de naam kwijt, daar stop je dus je UPT kabel ik en stop je in het stopcontact
bij de ontvangende kant stop je ook zo'n stekker in het stopcontact en ook een utp kabel en zo heb je ook een UTP verbinding, welke je niet hoeft te beveiligen, maar wel draadloos is.

robbie32

waarom neem je dan geen adapter upt via het stop contact
alleen de prijs is wel een beetje hoog voor een set van 2 ben je ongeveer 70 euro kwijt

Bedankt voor de oplossingen. Daar kan ik wel wat mee. Alleen weet ik niet wat een utp adapter via het stopcontact is. Wie maakt dat??
grtz.,

henk sr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan