• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kan uur niet meer aanpassen of terug naar lege cel zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornesto

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2012
In onderstaande code kan het soms zijn dat er een verandering moet gebeuren.
(dank u cobbe hiervoor)

is het mogelijk als je in onderstaande code bij cel I29 op delete drukt dat dan ook het uur weg gaat en een lege cel wordt.
Code:
  Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
     If Range("I29") >= "" Then
    Range("C29") = Format(Now, "hh:mm")
    End If
  End Sub

Ik weet niet wat je echt wil bereiken maar deze regel:
Code:
If Range("I29") >= "" Then

heb ik je zeker niet aan de hand gedaan.

Als je via een event een datum zet kan je deze niet wissen want dan trigger je weer dat event en komt die datum terug.

Dus zal je goed moeten uitleggen in een voorbeeld wat je wil bereiken.

Cobbe het is maar ik kan nu dit niet meer verwijderen het blijft staan ook al druk ik op delete.

Ik heb ook nog andere codes hierin staan en als ik 1 cel leeg maak, dan kan ik dat uur wel verwijderen. Als ik op

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
On Error GoTo earlyexit
'1ste If Not automatisch openen van bestand als een incidentenrapport moet ingevuld worden
   If Not Intersect(Target, Union(Range("D218"), Range("D219"), Range("D220"))) Is Nothing And Target <> "" Then
        With CreateObject("Word.Application")
            .Visible = True
            .Documents.Open ("P:\SHARE\Rapporten\Incidentenrapporten\Incidentenformulier blanco.doc")
        End With
        SetForegroundWindow (FindWindow(vbNullString, "Incidentenformulier blanco.doc - Microsoft Word"))
    End If
 '2de If Not automatisch invullen van het uur als er in vorige cel iets ingevuld staat zie gearceerde cellen
If Not Intersect(Target, Range("A49:A74,F49:F74,A76:A108,A177:A181,F177:F181,A184:A188,F184:F188,A191:A199,A217:A219,A222:A229,A231:A239,A244:A248")) Is Nothing Then
  With Target.Offset(, 1)
   .Value = IIf(.Value = "", Time, .Value)
  End With
 End If
   'Automatisch tevoorschijn halen van rijen die verborgen zijn als rij 54 to 75 verborgen is rij 54 laten staan
    If Target.Count > 1 Then Exit Sub

Select Case Target.Row
    Case 55 To 75, 82 To 109, 167 To 174, 197 To 200, 209 To 215, 227 To 230, 237 To 241, 248 To 250

Application.EnableEvents = False
    If Target <> "" And WorksheetFunction.CountA(Target.Offset(1, 0)) = 0 Then
    Target.Offset(1, 0).EntireRow.Hidden = False
    Target.Offset(1, 0).Select
    ElseIf Target = "" And WorksheetFunction.CountA(Target.Offset(1, 0)) > 0 Then
    Target.Offset(1, 0).EntireRow.Hidden = False
    Target.Offset(1, 0).Select
    End If
    If Target = "" And WorksheetFunction.CountA(Target.Offset(1, 0)) = 0 Then
    Target.Offset(1, 0).EntireRow.Hidden = True
    End If

Application.EnableEvents = True
  End Select
      If Not Intersect(Target, Union(Range("A202:A214"), Range("E203:E214"), Range("G203:G214"))) Is Nothing Then
        If Target.Cells(1).Value = vbNullString Then Exit Sub
        Workbooks.Open "P:\Share\Traffic Violators 2013.xls"
        Application.Dialogs(xlDialogFormulaFind).Show
    End If
[COLOR="#FF0000"]    'automatisch invullen van uur als je aantal sleutels invult.
        If Range("E46") >= " " Then
    Range("C46") = Format(Now, "hh:mm")
    End If[/COLOR]
earlyexit:
End Sub

de code van hierboven kan je dus wel een uur verwijderen (zie rood) --> Ook al is de cel leeg vb E46 blijft het uur staan. Ga je dan naar cel C46 en drukt op delete dan verdwijnt dit ook. Wel handmatig welteverstaan maar het lukt. De code dat bovenaan beschreven, blijft het uur staan. Bedoeling is eigelijk als E46 terug leeg is --> (iemand heeft een fout gemaakt). Dat het uur dan ook weg gaat als cel C46.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan