Kan vanuit Outlook geen hyperlinks openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

german01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 apr 2010
Hallo,

Eigenlijk staat het probleem al in de tiltel. Ik kan geen hyperlinks rechtstreeks meer openen vanuit Outlook. Ik moet ze dus eerst kopieren en in explorer plakken. Als ik een hyperlink in een e-mail bericht aanklik krijg ik de volgende melding:

"Deze bewerking is geannuleerd vanwege systeembeperkingen. Neem contact op met de systeembeheerder."

De systeembeheerder ben ikzelf. Ik heb geen idee hoe het is gekomen dat deze beperking is ingevoerd. Helaas kan ik er ook nog steeds niet achterkomen hoe ik deze beperking kan opheffen. Hopelijk heeft iemand de oplossing voor mij.:confused:

Hoi, dit kan te maken hebben of je je browser wel als standaarbrowser hebt aanstaan.
Vb uit de praktijk :

collega had het zelfde probleem en wat bleek nu,hij had eerst firefox als browser maar dat beviel hem niet en heeft firefox verwijderd en is toen weer IE als browser gaan gebruiken maar kon toen geen links meer openen in outlook.
Heb toen IE als standaard browser ingesteld en voila hij kon weer de links openen:D

Laat ff weten of het probleem hierdoor ook bij jou wordt opgelost.

Groetjes

Hallo

Ik heb via eigenschappen van internet explorer Outlook en i.e. explorer als standaard programma's ingesteld.
Helaas kan ik nog steeds geen snelkoppelingen openen.:(

Mvg,

german

Ik had gisteren Mozilla als standaard browser geïnstalleerd. Dat beviel me niet en ook met Mozilla als standaard browser kon ik geen hyperlinks vanuit Outlook openen. Daarna heb ik I.E. 8 maar weer als standaard browser geinstalleerd. Kon daarna nog steeds geen hyperlinks openen. Start ik vanavond de computer op, werkt alles plotseling weer:confused::o:confused:

hey toppie

ben blij dat het probleem is opgelost en ja waardoor :o.
Laat even weten als je weer tegen hetzelfde probleem oploopt.

groetjes en zet even je topic als opgelost

kan iemand mij helpen. Heb ook dit probleem met openen links in mijn mail van outlook. Kan iemand aangeven hoe ik dit moet wijzigen ? Ben niet zo handig met de computer en heb gekeken maar firefox zit vlg mij niet in mn programmas. Maar als het daar aan ligt. Hoe stel ik dan de standaardbrowser in ?

Link openen vanuit outlook

Installeer eens Google Chrome.
Deze werkt bij mij perfect. Ik had ook problemen met IE8.

Groetjes Evert

hyperlinks vanuit outlook openen

Sinds een paar dagen kan ik ook geen hyperlinks meer vanuit outlook openen. Het is eigenlijk begonnen nadat ik een gratis probeerversie van een Zylom-spel heb geïnstalleerd. Per ongeluk heb ik toen Google Chrome mee geïnstalleerd en omdat ik dat niet wilde heb ik eerst de volledige installatie terug verwijderd om daarna het Zylom-spel opnieuw te installeren zonder Google Chrome. En sindsdien kan ik vanuit mijn outlook geen hyperlinks meer openen. Zeer vervevelend, hoor. Ik wordt gek van die opdringerige producenten die je trachten te forceren om iets de installeren zonder je er zelf om gevraagd hebt. En als ik de vorige reactie (van evertjan60) zo bekijk, lijkt Google Chrome echt wel de veroorzaker van mijn probleem. Ik had nooit een probleem met IE7, tot die Google Chrome zich ongevraagd op mijn computer nestelde. IE8 heb ik er destijds na installatie onmiddellijk weer afgezwierd.

Maar hoe kan ik nou opnieuw hyperlinks vanuit outlook openen?

ps: ik heb windows vista

Laatst bewerkt:
Mn beste,

De meeste oplossingen zijn vrij eenvoudig.
Probeer dit eens:

Open Internet Explorer
Kies Extra - internet-opties - Klik op het tabblad "Programma" en klik op [Webinstellingen herstellen].
Uw probleem is waarschijnlijk nu opgelost.

Gelukt!!

Hallo Lankhaar

Bedankt voor de goeie raad. Ik had weliswaar geen optie 'webinstellingen herstellen' maar op het tabblad 'programma' kon ik wel zien dat IE niet meer als standaardbrowser was ingesteld. Dat heb ik dan weer veranderd, en hop, de hyperlinks werken weer.

Nogmaals bedankt

Graag gedaan.
Zet de status van je vraag even op "opgelost".
Dan hebben andere mensen die hetzelfde probleem hebben, er ook iets aan.

Bovenaan in de blauwe balk, nog boven je eerste bericht klikken op de link: "zet status opgelost" ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan