Kan veld "tussenvoegsel" niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolimans

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2000
Hallo,

Ik heb enkele namen met een tussenvoegsel (bijv. Jan van Beveren) bij de contactpersonen in Outlook ingevoerd.
Als ik deze naam wil weergeven in de telefoonlijst, dan kan ik het veld "tussenvoegsel" echter niet vinden tussen de te kiezen velden in de lijst.
Wel de velden "voornaam" en "achternaam"

Wie weet hiervoor de oplossing?

Alvast bedankt.

m. vr. gr.

Jos

Het tussenvoegsel moet dan bij achternaam

Dapunt,

Als ik het tussenvoegsel bij de achternaam zet, dan worden de achternamen verkeerd gesorteerd. "van Beveren" staat dan bij de V inplaats van bij de B.

Dapunt,

Als ik het tussenvoegsel bij de achternaam zet, dan worden de achternamen verkeerd gesorteerd. "van Beveren" staat dan bij de V inplaats van bij de B.

Maar "van" hoort toch bij de achternaam.
Anders zeg je het tussenvoegsel er niet bij.

Dapunt,
Bedankt voor je reactie, maar ik zou het graag als volgt willen hebben:
Achternaam "Beveren"
Tussenvoegsel "van"

Als je dan op achternaam sorteert, krijg de achternamen mooi op alfabet.

Als je "van" bij de achternaam zet, dan komen: van Beveren, van Bussel, van Zutphen enz. allemaal bij de letter Z gesorteerd te staan.

Laatst bewerkt:
Als je "van" bij de achternaam zet, dan komen: van Beveren, van Bussel, van Zutphen enz. allemaal bij de letter V gesorteerd te staan.

Met tussenvoegsel kan niet!!!
Dus lijkt mij zonder het beste want jij wilt ze gesorteerd.

en als je nu eens de achternaam "Beveren, Van" maakt.....????:thumb:
werkt bij mij perfect!

Sorry, dat ik het jullie zo lastig maak, maar op die manier krijg ik het volgende probleem bij het printen van de adressen op bijv, enveloppes of etiketten:

De tenaamstelling wordt dan: Aan Jan Beveren Van

Sorry maar niet alles kan opgelost worden.
Je zou dan echt voor een beste andere oplossing moeten gaan.

Hoi,

Wat bedoel je met 'telefoonlijst' .... de weergave die je kunt kiezen in Outlook? Daar zie je onder het veld 'volledige naam' wel degelijk het tussenvoegsel.

Als het om een samenvoegactie gaat, weten zowel dapunt als emiel79 kennelijk niet dat het hiervoor bestemde veld Middelste_naam is, dat je wel degelijk kan gebruiken.
Tja .....

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je uit het topic wel kan aflezen wat hij bedoelt:P

Laatst bewerkt:
Hallo Ommeren,

Ja, ik bedoel de weergave "telefoonlijst" in Outlook.
Onder volledige naam zie je dan inderdaad het tussenvoegsel.

Maar als ik alles in aparte kolommen wil hebben, dan kan ik het veld "tussenvoegsel" niet vinden. Wél de velden "voornaam", "middelste naam" en "achternaam.

Ik kan me nauwelijks voorstellen, dat in een zó uitgebreid programma als Outlook, dit kennelijk niet mogelijk is.

Verder vind ik het ook vreemd dat dit veld bij "samenvoegen" ineens "Middelste Naam" wordt genoemd.
Dit is niet erg consequent van Bill.

"tussenvoegsel" is trouwens ook niet hetzelfde als het veld "middelste naam"

Ik wilde het een en ander gebruiken om mijn etiketten voor de kerstkaarten te printen.
Ook daar wordt "tussenvoegsel" bij samenvoegen "middelste naam" genoemd.

In Office 2000 was het printen prima mogelijk, maar in Office 2007 krijg ik het niet voor elkaar.

Maar dat is weer een ander probleem.
Zie daarvoor mijn vragen: "afdruk samenvoegen" van 6 december en "eigenschappen van contactpersonen" van 8 december 2007.

Ik denk dat de etiketten dit jaar (jammer genoeg) dan maar weer geschreven moeten worden.

Terug naar het stenen tijdperk...

Helaas dus geen oplossing, maar ondanks dat, toch hartelijk dank voor al jullie moeite.

groeten,

Jos

Laatst bewerkt:
Tja, dat uitgebreide programma heeft geen rekening gehouden met een klein landje dat uit de pas loopt.

Nergens anders in de wereld spreekt men van 'tussenvoegsel'. Het maakt een vast onderdeel uit van de achternaam. Dus staat overal elders in de wereld Van Beveren onder de V. En daar zoekt men hem ook in een lijst.

Overigens, wat je wilt is echt uit te voeren door alle voornamen in het eerste veld te zetten, het tussenvoegsel in het 2e naamveld en de achternaam in het derde naamveld. Uiteindelijk beschouw jij het tussenvoegsel meer als een middelste naam dan als een achternaam.

Bijwerken van je adresboek gaat vast sneller als alle adressen schrijven, en is eenmalig.

Hoi Jos,

De inhoud van het veld 'Middelste_naam' is wat bij het invullen achter Tussenvoegsel staat, dus wat je beweert klopt niet.

Het maken van samenvoegroutines in Word is geen 'ik doe het effe'-actie ten behoeve van kerst- en of oudennieuw-kaartetiketten, zéker niet als (degene aan wie) je prijs stelt op een correctie naamvoering en adressering.

Dat microsoft ongelukkig omgaat met het begrip tussenvoegsel is duidelijk en bestaat al sinds de eerste versie (bij mijn weten '95 of '97). Het wil echter niet zeggen dat e.e.a. niet op te lossen zou zijn.

Ik heb in diverse instellingen en bedrijven met behulp van outlook 'relatiebeheer'-voorzieningen getroffen waar men nog immer zeer tevreden over is.
Op verzoek doe ik dit nog steeds, alleen niet meer 'beroepsmatig'.

Beste Teun,

Kun je mij enkele tips geven, hoe die instellingen dan zouden kunnnen zijn?

Ik werk ook al lang met Outlook (niet beroepsmatig of deskundig) maar tot nu toe ben ik er nog niet uit kunnen komen.

Bij voorbaat dank.

Wat betreft Middelste naam en Tussenvoegsel, heb je inderdaad gelijk.
Ik bedoel echter iets anders, maar ik heb het niet goed omschreven.

De meest simpele:

In outlook:

Selecteer de gewenste contactpersonen
menu: Extra > Afdruk samenvoegen
Laat alle instellingen staan, maar kies onderin het venster bij 'Documenttype' voor Adresetiketten.

Zie voor het overige de bijlage

Bijlagen

• Sammie Outlook.JPG
    Sammie Outlook.JPG
    73,5 KB · Weergaven: 71
Beste Teun,

Bedankt voor je reactie, maar ik krijg de bestanden helaas niet samengevoegd.

groeten,

Jos

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan