Kan videokaart in Vostro 2 monitoren aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Betreft Dell Vostro 260S met ServiceTag 8R1GF5J

Denk dat videokaart dan is de
TWP 2 GRAPHICS, NV, ML117N

Zit een apart blok hetgeen doet vermoeden dat er een aparte videokaart in zit (vanaf nieuw - niets aangepast)

Op aparte blok zit DVI (wit) en HDMI

2 monitoren waarvan 1 alleen DVI en VGA en andere met ook DP.
Collega heeft kabel gekocht DP-HDMI.

Maar toch herkent de PC de 2e monitor niet alleen die op DVI zit..

Dacht dat alle moderne grafische kaarten 2 monitoren aan moeten kunnen sturen.

Wat zou er hier dan mis zijn waardoor het niet werkt ?

Uit de owner's manual
Video Type:
Integrated
Intel HD Graphics (with Intel Pentium Dual-Core CPU-GPU combo)

Intel HD Graphics 2000 (with Intel Core i3/i5 65W and 95W CPU-GPU combo)

Discrete
PCI Express x16 graphics card

AMD Radeon HD 6450 1GB DDR3 (DVI, VGA, HDMI)

AMD Radeon HD 5450 1GB DDR3 (DVI, VGA, HDMI)

AMD Radeon HD 6670 1GB DDR3 (DVI, VGA, HDMI)

Als ik goed begrijp heb je de PCI-E insteekkaart versie, maar welke van de 3 genoemde type AMD Radeon gaat het over? Kijk in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ), onder Beeldschermadapters, welke van de 3 genoemden het is. En meld meteen even of daar 1 of 2 beeldschermadapters staan vermeld.

Zonder die informatie denk ik niet dat we hier een reactie kunnen geven.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het is een NVidia GT620 en zie alleen deze staan bij de beeldschermadapters,
Zie dat ik order bon ook nog heb specs als volgt

210-36581 Vostro 260 ST : Standard Base 1 SR
213-13871 Processor : Intel Core i5-2400 Processor (3.10GHz, 6MB) 1 SR
370-17964 Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Single Channel 1 SR
400-23054 Hard Drive : 500GB Serial ATA III (7.200 Rpm) 1 SR
429-15999 Optical Drive : 16X DVD+/-RW Drive 1 SR
480-20673 Display : Dell E-series E2311H 58cm(23") LED monitor VGA,DVI-D (1920x1080) Black EUR 1 SR
490-13782 Graphics : 1GB NVIDIA GeForce GT 620 1 SR

Er zijn 2 varianten:
GT620 en GT620 OEM .

De "volledige" versie heeft dubbele (slot-)breedte, terwijl de OEM versie van enkele (slot-)breedte is, dus zou het (met het openen van de systeemkast) mogelijk moeten zijn te bepalen of het een OEM versie is of niet.

Indien volledige GT620, dan is het zeker mogelijk om meerdere monitoren te gebruiken:
Dual Link DVI-I, HDMI, VGA
Dus de DVI aansluiting moet volledig "vol" zijn met female "gaatjes", zodat je er een DVI splitterkabel met 2 beeldschermen er aan moeten kunnen hangen. Deze kaart is tevens expliciet als multi-monitor genoteerd (niet verrassend, dan).

Indien GT620 OEM versie, dan staat er niets genoteerd over multi-monitor, maar wel zou de DVI Dual link zijn (vlgs. kopje "Features"), dus lijkt het me aannemelijk dat met een DVI splitterkabel multi-monitor in ieder geval werkend gemaakt moet kunnen worden.

Hopelijk kunnen hardware deskundigen hier op het forum nog een uitspraak doen over of bij de "volledige" en/of de OEM versie fysieke monitor-aansluitingen op de kaart te mixen zijn. Ik weet dat niet.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het is een smalle "strook" boven het on board gedeelte met netwerk, USB e.d. maar nu in gebruik dus kan ik niet even kijken.
DVI aansluiting werkt zonder meer.

Gek idee misschien, stel dat de on board grafische kaart wel 2 monitoren ondersteund is de GT620 (tijdelijk) uit te schakelen ?

Dat wordt testen, ik kan dat niet halen uit de handleiding.
Wél heb ik Dell computers in de praktijk gezien met een (onboard) VGA en HDMI aansluiting waarbij (indien beiden aangesloten aan monitor) er inderdaad dual-monitor gewerkt kon worden.

Tijs.

Laatst bewerkt:
We hebben meerdere Dells waar dit allemaal wel werkt alleen zijn de meeste Optiplex.

Testen maar, ik weet geen andere methode om uit te zoeken of dat werkt.
En inderdaad was de Dell waar ik beide onboard aansluitingen tegelijk kon gebruiken een Optiplex.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan