kan vista draaien op deze specs

Status
Niet open voor verdere reacties.

mellybelly

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2008
beste help-mij-ers,

ik heb eindelijk een laptop gevonden..! yeaayy..
alleen zit er xp op geinstalleerd.. nu wilde ik weten of het mogelijk was dat ik xp helemaal kan verwijderen...(en dat alles ook echt weg is, formaterren ofzo? zoals je dus leest, weinig verstand met laptops e.d.) en vervolgens vista erop kan installeren?!
uiteraard met uitbreidingen als dat moet...:O

hier zijn de specs:D
Dell D420 met 12,1 inch breedbeeld tft scherm van feb/mrt 2007

- intel core duo processor, 1,2ghz ULV 667mhz busklok, 2mb cache (ulv, dus zeer laag energieverbruik!)
- intel 945/950 chipset
- 1gb ddr-2 ram geheugen

alvast bedankt:d

Het is mogelijk, maar het zal door mij zeer afgeraden zijn aangezien je aan 1GB geheugen echt geheugen tekort zal komen, waardoor Vista heel erg sloom zal functioneren.

Ik zal het lekker bij Windows XP houden werkt ook zeer fijn:)

Microsoft heeft een tool hiervoor: Upgrade Advisor. Maar als XP goed werkt zou ik nooit upgraden naar Vista, het levert weinig nieuws op en de kans is dat je problemen krijgt met programma's/randapparatuur. Dat is mijn mening tenminste...

Het is mogelijk, maar het zal door mij zeer afgeraden zijn aangezien je aan 1GB geheugen echt geheugen tekort zal komen, waardoor Vista heel erg sloom zal functioneren.

Ik zal het lekker bij Windows XP houden werkt ook zeer fijn:)

Wufu weet je wat het is, ik wil namelijk van xp af...vind het verschrikkelijk..
maar ik kan dan tog de geheugen uit breiden en vervolgens vista erop zetten...waardoor het dan wel goed loopt?

er zijn trouwens ook laptops op de markt met celeron, en 1 gb geheugen waar vista ook "normaal" op draait

maar als je Vista erop doet, kom je dan niet tekort aan Ghz? want heel veel is het niet...

mijn mening: gewoon XP gebruiken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan