Kan VISTA netwerksleutel tekens niet weergegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Hallo ,

ik wil inloggen op mijn router met gebruikersnaam en wachtwoord en kan er niet op.
via WirelessKeyView het wachtwoord opgehaald en de gebruikersnaam , maar kan dan
nog niet in de modum/router 192.168.1.1.
bij eigenschappen en beveiliging op mijn laptop met win vista kan ik het vakje met tekens niet aanvinken
om weer te geven.
weet iemand wat er aan de hand is?? of een andere oplossing .

En als je bekabeld aansluit, kom je dan wel in het routerconfig?
Zo nee? Achterhaal het ip dan met ipconfig /all uit te voeren.

ik kan er niet in komen in mijn routerconfig, ik weet wel mijn ip , ik weet ook de gebruikersnaam en wachtwoord waarmee ik in het verleden kon inloggen. maar lukt me niet weer.
hij vraagt elke keer om mijn wachtwoord en gebruikersnaam.

Als je het juiste ip hebt ingevoerd en de popup met ww en gebruikersnaam verschijnt en je kan BEKABELD toch niet inloggen, zijn deze niet juist.
Reset de router eens. ( pinnetje indrukken gedurende 10 sec). Dan is de router weer zoals deze uit de winkel kwam.
Password en gebruikersnaam zijn dan weer de standaard.
Dan zal je alles opnieuw moeten invoeren.

Laatst bewerkt:
dat is juist het probleem, de winkel heeft hem voor mij ingesteld met een gebruikersnaam en wachtwoord. netjes gewerkt tot enkele weken terug. er is niets mee gebeurd.
ik wil de instellingen van de winkel bewaren en niet resetten.
zoals je boven ziet heb ik via WirelessKeyView de gebruikersnaam en wachtwoord opgehaald en dit bleek precies te kloppen met wat ik aan gegevens heb.
maar nog kan ik niet in de modum/router als daar de gebruikersnaam en wachtwoord word gevraagd?????.

Je bent nog steeds niet ingegaan op de overduidelijke aanwijzing van Zoefff dat je BEDRAAD aangesloten moet zijn om dat te kunnen doen.
Heb je dat gedaan?

Hallo Edmoor je hoeft de woorden OVERDUIDELIJKE AANWIJZING er niet apart bij te vermelden,een beetje een agresieve manier van iets duidelijk maken. vergeten in dit geval , ieder mens vergeet iets of maakt fouten.
En ja , ik heb heb ook bekabeld op een vaste pc geprobeerd.
Als ik met een telefoon inlog met de naam van het internet en het wachtwoord dan kan ik wel op internet, maar wil ik met deze naam en wachtwoord via 192.168.1.1. in mijn router geeft die aan dat het niet klopt???

Dat het agressief over zou komen was niet m'n bedoeling, excuus daarvoor.
Ik wilde ermee aangeven dat het, afhankelijk van de netwerkinstellingen echt belangrijk is.

hij geeft ook aan als ik de gegevens invoer :
Waarschuwing: uw gebruikersnaam en wachtwoord worden op een onveilige manier verzonden (basisverificatie zonder beveiligde verbinding).
en ok , ik had het begrepen , sorry van mijn kant.

Werk je met een laptop? Heb je dan ook de draadloze verbinding uitgeschakeld als je de kabel hebt aangesloten?
Als de winkel het voor je heeft ingesteld kun zij misschien wel aangeven waarom het niet lukt als je zeker weet dat je de juiste gebruikersnaam en wachtwoord ingeeft.

ok , ga ik morgen eerst vragen en kom er morgenavond op terug.
alvast bedankt

Zou willem de ssid en wpa sleutel verwarren met de inlognaam van de router????

hoi allemaal die gereageerd hebben.
sorry voor late reaktie, maar het is opgelost.
De winkel had er een andere gebruikersnaam en wachtwoord ingezet voor de modem,
geen wonder dat ik er noiet in kon.

toch iedereen weer bedankt voor alle hulp.

dank nog maal , willem 2
:D:D

Ja, om in je router te komen heb je een inlognaam en ww nodig.
Dat is iets heel anders dan de beveiliging van het draadloze gebeuren!!

ja , zoefff maar dat hadden ze me niet verteld.
ze hadden me een gebruikersnaam en ww gegeven voor het internet zelf maar vergeten de inlog gegevens te geven van de modum.
ja ook hun kunnen een foutje maken.

nogmaals bedankt voor de moeite.

willem 2

Waar het maar om gaat is dat het probleem is opgelost :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan