kan vista niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toinee

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2009
hoi,

ik probeer nou al een paar dagen vista op mijn laptop te installeren, deze heeft een sticker van windows vista capable, als ik alle stappen heb gevolgd enz. komt de eerste keer opstarten. Hier gaat het mis. de blokjes blijven de heletijd bewegen zonder dat de computer iets doet, geen hardeschijf activiteit enzo. ik heb hem een keer 4 uur laten lopen maar toen kwam er nog steeds niks! dus zijn jullie mijn laatste hoop! :o

ik heb onderandere geprobeerd:
- vista met de orginele dvd vanuit windows te installeren
- vista met de orginele dvd als de computer opstart te instaleren
- vista met een illegale versie geprobeerd
echter maakt het niks uit hij wil gewoon niet!

alvast bedankt voor de hulp!:rolleyes:

Gr toine

De middelste optie is de enige juiste.
Wat voor een serial heb je gebruikt / hoe kom je eraan?

ik gebruik een serial voor vista home premium, die wij een keer hebben aangeschaf, die je kan gebruiken op 3 computers, dit zou dan de derde zijn

Kijk eens met de tool PC Wizzard 2008 naar de hardware en post een schermpje zoals ik gepost heb.

(Let even niet op de rode pijl, ik heb het plaatje in een ander topic nodig gehad, dat ging over een netwerkkaart)

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    72,5 KB · Weergaven: 42
systeem eigenschappen.JPG

op zich best nieuwe pc en hij zou voor vista geschikt moeten zijn, zoals de upgrade advisitor zegt.

groetjes

Ok dan, ik zie zo 1,2,3 geen reden waarom het niet zou kunnen lukken.
Aan de andere kant kan ik nu ook niet zeggen dat de hardware een 'fijne basis voor Vista is".

Weet je heel zeker dat je voorafgaande aan de installatie van Windows,
Windows de hdd van de laptop hebt laten formatteren?

ik wou eigenlijk niet formateren want dan ben ik al mijn belangrijke gegevens kwijt. ik dacht hij verplaatst de oude bestanden toch wel naar windows.old. en sowiezo ik kwam niet eens tot het scherm op welke partie ik hem wou installeren. laatstaan een partie formateren.

groeten

Dan vermoed ik dat dáár je probleem zit (niet geformatteerd zijn van de hdd)

ik heb wat anders gedaan namelijk.. windows xp opnieuw geinstalleerd, daarna gelijk erachter vista upgrade. zonder te formateren! evengoed bedankt!

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan