Kan Vista Niet Opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mexxtor

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2008
Berichten
75
Vista wil niet meer opstarten, ook in veilige modus opstarten werkt ook niet meer.
Het is op school en heb geen zin naar de admintrator te gaan. :p
Ik kan dus natuurlijk ook geen Vista installeren
ik krijg de volgende foutcode:


Status: 0xc000000F

Bestand: Windows\System32\Drivers\Ntfs.sys

Informatie: Kan Windows niet laden omdat een essentieel systeemstuurprogramma ontbreekt of beschadigd is.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, Alvast Bedankt.
 
Dat vraagt om een repair. Wat mij zo te binnen schiet:

a) Als je een Vista system-DVD hebt: ermee opstarten en kiezen voor repair.

b) Heb je niet zo'n schijf: hier downloaden en als iso branden, ermee opstarten en kiezen voor repair. Dit is geen installatie-DVD maar uitsluitend een repairschijf.

c) Of probeer sfc /scannow. Start->uitvoeren->sfc /scannow (intypen). Er kunnen dan systeemfiles worden hersteld. Soms vraagt hij om de Vista-DVD en soms ook niet.

d) Misschien kun je dat bestandje van iemand kopiëren naar een usb-stick en via een PE-schijf in de System32\drivers-map plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Dat vraagt om een repair. Wat mij zo te binnen schiet:

a) Als je een Vista system-DVD hebt: ermee opstarten en kiezen voor repair.

b) Heb je niet zo'n schijf: hier downloaden en als iso branden, ermee opstarten en kiezen voor repair. Dit is geen installatie-DVD maar uitsluitend een repairschijf.

c) Of probeer sfc /scannow. Start->uitvoeren->sfc /scannow (intypen). Er kunnen dan systeemfiles worden hersteld. Soms vraagt hij om de Vista-DVD en soms ook niet.

d) Misschien kun je dat bestandje van iemand kopiëren naar een usb-stick en via een PE-schijf in de System32\drivers-map plaatsen.

Bedankt voor de reactie. Maar het probleem is al opgelost volgens mij, sorry voor de onnodige moeite. :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan