Kan w7 niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

TopVersnelling

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
Hallo beste forummers,

Ik zit met een irritant probleem. Ik heb W7 Ultimate Edition x64 aangeschaft, omdat ik Vi(e)sta zat werd.
Maar als ik de hardeschijf geselecteerd heb in de install, en ik druk op volgende, krijg ik onderstaande error:
Code:
Er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden.
Het is een 320gig SATA schijf, in het NTFS formaat.
Ik heb de BIOS al naar failsafe gereset en er zitten GEEN USB sticks in mijn PC. Wat te doen?

TopGear

Bedankt voor de tip, maar het hielp niet:
Code:
Kan geen systeemvolume vinden dat voldoet aan de installatiecriteria

Dat schiet ook niet echt op, hé...

Ook als je de win7 dvd opstart vanuit Vista, kom je in de setup hoor.....

Heb je nog meer harde schijven in je kast? Trek de aansluiting van al die harde schijven eens los en probeer het nogmaals.

Andere oplossing is je schijf volledig formatteren (dus geen quick format) door middel van een ubuntu live diskje :)

Het moet wel met een live cd anders zijn er bestanden op de disk in gebruik die je wil formatteren.
En de disk moet toch echt leeg bij zulke errors denk ik :)

Live cd werkte ook niet. Vista dvd werkte ook niet. W7 dvd werkte ook niet. Alle hd's afgekoppeld werkte OOK niet... :(

Hoe kan een Live cd nou niet werken? Die moet toch gewoon Ubuntu opstarten normaal gesproken... wat voor error kreeg je dan?

Nog een aantal mogelijkheden:

- bios terugzetten naar default

- eventuele externe usb disk en/of usb sticks ontkoppelen

Ik heb zo'n soort issue ook wel eens gehad en toen hielp het ontkoppelen van alle hd's en usb dus gewoon.
Daarna partitie verwijderen, disk formatteren en windows installeren (en uiteindelijk na installatie pas weer die harde schijven aansluiten natuurlijk, maar dat was vast wel duidelijk).

Weet ook niet wat het moet zijn als dat niet werkt, sorry!

Laatst bewerkt:
Heb je geprobeerd om evt tijdelijk een partitie op schijf 1 te maken en te kijken of dat wel gaat; dan weet je dat het aan het 2e discpaar ligt. Als dat werkt dan kan je de nieuwsgroepen naar disc 3 brengen.

Tis maar een ideetje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan