kan w8 niet installeren op raid 0 met 6maal 1tb

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiltop

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2004
had nog 6 1tb schijven over , en wil w8 hier op installeren
80 gb voor windows , en blijft dan zoiets over 2 tb en 3,5 tb , bij installatie

bij laatste item van installatie krijg ik

kan computer niet voorbereiden voor het opstarten in de volgende fase van de installatie

raid geeft aan 6tb

kan dit niet ?

Laatst bewerkt:
Raid-0 betekend, dat de informatie over alle schijven verdeelt wordt en geen redundancy beschikbaar is. Hetgeen betekent ook, dat je in de buurt van 6TB schijf capaciteit moet komen. Kan je RAID controller zoveel schijven in deze configuratie aan? Ik ken het met 4 schijven, en met 5 (een is reserve), maar met ses schijven?

Alternatief: jbod configuratie. Maar de vraag blijft: kan de RAID controller yoveel disken aan?

ik heb nu windows geinstalleerd op een 60gb ssd , dat ging zonder probleem , en de raid is nu disk volume "E" , gpt schijf van gemaakt , en is nu 5,45 tb (gaf eerst twee volumes aan , na gpt een))

lijkt mij oke , 1 tb schijven , geven netto altijd minder aan

de raid controller gaf de zes schijven aan , als een volume met capaciteit van 5999.99 gb , blijft netto over 5,45 tb
dus het lijkt oke

zitten 6 sata en 2 gsata aansluitingen op het moederboard

6 voor de raid , 1 gsata voor ssd en 1 voor cdrom

de windows installatie schijf , gaf eerst 3 volumes aan , zal het nu nog eens proberen te installeren . op de raid volume

windows installatie schijf geeft nu aan een schijf van 5588 gb , maar kan windows niet op een gpt schijf installeren

dus laat het hier dan maar bij

bedankt voor je response

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan