Kan wachtwoord router niet aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wolfgervdp

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2009
Mijn vermoeden zegt dat er iemand op een of andere manier op mijn draadloos netwerk zit omdat er op een mysterieuze manier meer geheugen verbruikt wordt dan er eigenlijk bij mij thuis verbruikt wordt.
Ik wou dus het wachtwoord van mijn draadloos netwerk veranderen. Volgens Telenet zou je dat moeten doen via de instellingen van je router. Als ik dus mijn standaardgateway ingeef dan krijg ik een foutmelding dat de webpagina niet beschikbaar is. Mijn standaardgateway is overigens niet 192.168.0.1 maar 178.117.160.1, wat ik ook vreemd vind.

Ik hoop dat er iemand mij kan helpen
mvg,
Wolfger

en als je naar 178.117.160.1 gaat krijg je niet de webinterface van je router.

Oké...

Ga naar start...uitvoeren...typ ''cmd''
Je krijgt dan een zwart scherm. Typ daar ''ipconfig''
Je krijgt dan je standard Gateway te zien!

Typ dan je standard Gateway is je webbrowser! En voila...je krijgt het inlogscherm! :)

Laatst bewerkt:
@svenvg93: Idd, ik krijg geen webinterface van mijn router....

@Jaspertjeh: Heb ik gedaan om mijn standaardgateway te kennen... En ik krijg geen inlogscherm. Ik heb allerlei verschillende manieren geprobeerd om mijn standaardgateway te krijgen, maar ik kwam telkens op 178.117.160.1... en als ik deze ingeef in mijn browser, dan kom ik niet op de webinterface van mijn router...

Laatst bewerkt:
Oké, dit is heel erg raar! Dan klopt er denk ik iets niet...
Probeer is bij windows 7: Start => Zoeken naar ''Netwerk'' => Netwerk => Dubbelklik op je router en de webpagina moet openen...lukt dit?
Of heb je een ander OS?

Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad windows 7, maar als ik op netwerk duw verschijnt er geen icoontje voor mijn router.... Ik zie alle andere computers en printers verschijnen, maar geen router...

als je hem nu eens hard reset dan gaat die waarschijnlijk weer terug naar 192.169.1.1

Ja, probeer eens een harde reset! Let wel op dat dan je router weer naar fabrieksinstelling gaat. Gegevens op de router gaan dan verloren! Meestal zit er onder de router een heel klein knopje dat je kunt indrukken met een potloodpunt ofzo. :thumb:
Laat u het weten of hij dan weer werkt? :D

M.v.gr
Jasper

Sorry voor late antwoord, ik was op reis dus ik kon niet onmiddellijk antwoorden.
De reset werkte jammer genoeg niet, de standaartgateway ging gewoon weer naar 178.117.167.179

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan