Kan wallpaper niet meer wijzigen sinds blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

lowfire

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Berichten
22
Gister, ik was gewoon op mijn computer niets geks aan het doen (ik speelde call of duty 4, waarschijnlijk niet van belang maar ik meld alles maar even). Ik zat midden in het spel en opeens krijg ik een blauw beeld, alleen een blauw beeld. Mijn muis zag ik niet meer en na een paar keer vergeefs alt+ctrl+delete te drukken besloot ik mijn computer opnieuw op te starten. Ik dacht nouja, even mn pc opnieuw opstarten, wel vervelend maar goed. Het probleem bleek pas net te zijn begonnen, toen ik de computer dus opstartte, stond er dat ik het beste de optie kon kiezen waarin windows voor het laatst goed functioneerde. Nouja ik die dus maar gekozen en windows startte op zoals het moest, dacht ik. Vervolgens kwam er weer een blauw scherm maar deze keer met inhoud. Er stond dat er een chkdsk (de letters zouden ook in een andere volgorde kunnen hebben gestaan, maar zoiets was het) controle moest worden uitgevoerd en dat ik dat het beste niet kon onderbreken. Dus ik aan laten staan en er kwamen een heleboel segmenten die onleesbaar bleken te zijn.
Nadat alle segmenten waren verwijderd of gewijzigd, ik weet het niet precies, werd windows alsnog opgestart. Ik blij want ik kon weer mijn computer op.

Toen kwam ik erachter dat mijn muis het niet meer deed, nou een aantal forums bekeken waarna ik de oplossing had gevonden. Nu doet mijn muis het weer, maar mijn wallpaper heb ik nog niet kunnen veranderen, het blijft een blauw scherm (ik kan de kleur wel veranderen maar geen plaatje erop zetten). Voor de rest staat alles er geloof ik wel op (ookal leek mijn program files een beetje aan de lege kant.. maar dat kan verbeelding zijn).

Dus op dit moment zou ik graag willen weten of het ernstig is, en hoe ik mijn wallpaper terug kan krijgen?

mvg, Lowfire
 
Laatst bewerkt:
Het zou kunnen dat je computer geïnfecteerd is.
Heb je goede beveiliging: virusscanner, firewall? doe je veel aan downloaden e.d.?
 
ja ik download opzich best veel, muziek, films e.d. .
Ik vond het zelf ookal een beetje verdacht dat het op 1 januari gebeurde, omdat ik wel eens wat had gehoord over virussen die pas in werking treden aan het begin van het nieuwe jaar.

Ik zal nog maar eens een virusscan doen.
 
virusscan gedaan met sophos, nog steeds hetzelfde probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan