kan wel CDs maken maar geen DVDs

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjge
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Hallo,

ik heb een Toshiba Samsung Slim SE-S084F CD/DVD-writer en die schrijft wel CDs, maar geen DVDs. Er zit geen software bij, maar als je hem inplugt (2 USB connectors) dan wordt hij gewoon zichtbaar, kan alles gewoon lezen, en schrijft ook CDs, maar als je er een DVD instopt, gaat het niet. Bij rechtsklikken op het icon staat er dan ook geen "schrijf" keuze in het menu.
Ik heb een aantal verschillende merken DVD geprobeerd, ook uit de lijst van voorkeursmerken, maar nix, nada.
Kan ik aannemen dat de DVD-schrijffunctie defect is (als die losstaat van de CD-schrijffunctie)? Ik ga hem niet openmaken, want er is nog garantie op.

Als je beide usb connectors hebt aangesloten ( nodig voor voldoende spanning )moet het ding werken
Leest hij ook dvd's ?
Anders zou ik ding onder garantie terug brengen/sturen .

Zal toch wel een instelling zijn Welk brandprogramma gebruikt jij. Bij NERO is het eenvoudig in het menu-tje in te stellen CD of DVD

Leest het apparaat ook dvd's ?
Heb je 2 usb connectors direct op de pc/laptop aangesloten , niet via een hub ?

Laatst bewerkt:
Ja, allebei de USB connectors zitten er in (en ik heb ook op verschillende computers getest om een defecte poort uit te sluiten). En CDs worden ook geschreven. En hij LEEST ook DVDs.
Hij is al een keer onder garantie terug geweest, maar de leverancier zei dat hij wel kon schrijven. Ik denk dat hij het alleen met CDs heeft geprobeerd, maar ik wil nog even maximale zekerheid hebben.

Laatst bewerkt door een moderator:
Welk merk dvd schijven gebruik je ?; dat kan ook de oorzaak zijn

Welk merk dvd schijven gebruik je ?; dat kan ook de oorzaak zijn
Heb ik ook al aan gedacht. Verschillende merken, waaronder Verbatim en TDK (staan in de lijst van aanbevolen DVD-types).

Leest het apparaat ook dvd's ?
Heb je 2 usb connectors direct op de pc/laptop aangesloten , niet via een hub ?
Ja en ja

Zal toch wel een instelling zijn Welk brandprogramma gebruikt jij. Bij NERO is het eenvoudig in het menu-tje in te stellen CD of DVD
Geen programma; kennelijk zit de benodigde software al in Windows ingebakken. En voor CDs werkt het ook.

Je zou nog een ander brandprogramma(bv imgburn - gratis ) kunnen proberen om alles uit te sluiten

Misschien dan toch maar eens een fatsoenlijk brandprogamma gebruiken, want de ingebouwde functie van windows, daar ben ik niet van gecharmeerd.
Ik gebruik al sinds 2000 NERO (begonnen bij versie 3.0 ofzo), en ik ben er erg aan gehecht. Weet je tenminste wat je doet.

Even een trial downloaden en proberen? www.nero.com

Het ingebouwde brand programma zou ook moeten werken in dit geval , maar je kunt een aanvullend programma gebruiken om die oorzaak uit te sluiten
Dat kan nero zijn of imgburn of wat dan ook

Daar hoef je bang voor te zijn ; als je imgburn besluit te deinstalleren gaat dat gewoon netjes weg als je dat op de "windows manier " doet

Ik vind het ook vreemd dat cd wel en dvd 's niet lukken en denk ook dat het ding gewoon kapot is , maar om alles uit te sluiten .
Kun je het niet uitproberen bij iemand die een ander brandprogramma op z'n pc/laptop heeft ?

Zal ik de volgende keer doen (dat is volgende week). Er is wel ergens een werkplek waar wel Nero op staat, daar zal ik 'm dan eens inpluggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan