Kan wel het internet vinden, maar bij verbinding maken weigert hij (geen pc-kennis)

Status
Niet open voor verdere reacties.

StanT

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2011
Hallo,

Ik heb afgelopen woensdag een nieuwe laptop gekocht bij Alternate, de Asus K53S, en ik heb de standaardinstellingen geactiveerd en de standaard Asus beveiliging, Trend ofzo. Vervolgens ging ik op het internet en was het allemaal geen probleem.
Daarna installeerde ik nog een anti-virus, G Data Security, en microsoft. De problemen beginnen en internet doet het niet meer. Ik ben dus teruggegaan naar Alternate en daar hebben ze de standaard Asus anti-virus eraf gegooid en internet deed het vervolgens weer daar. Dus vol met goede moed naar huis en ja hoor ik krijg weer de foutmelding als ik op verbinding maken klik 'Er kan geen verbinding worden gemaakt met Fritz!Boz Fon WLAN 7170 Annex A'. Ik heb btw XS4All als server en ik heb geen idee wat nu te doen. Dus kan iemand me hierbij helpen.

Gr. Stan

Je MOET NOOIT TWEE ANTIVIRUS SCANNERS OP WINDOWS INSTALLEREN! DIE WERKEN ALLEEN MAAR TEGEN.
Dus installeer 1 antivirus: Microsoft Security Essentials.

Ja dat weet ik nu, maar ik zeg ook dat ze die eraf hebben gegooid (had ik ook wel zelf gekund). En dat vertel ik om een volledig verhaal te geven, ok

Probleemoplossing al gestart?
Werkt de lanverbinding wel als je die aansluit op de fritzbox?

Je geeft ook niet de exacte foutmedling weer, hetgeen meer duidelijkheid geeft om in een bepaalde richting te zoeken.

Probleemoplossing al gestart?
Werkt de lanverbinding wel als je die aansluit op de fritzbox?

Je geeft ook niet de exacte foutmedling weer, hetgeen meer duidelijkheid geeft om in een bepaalde richting te zoeken.

Probleemoplossing => het probleem kan niet met probleemoplossing worden vastgesteld.

Ik heb daarnaast ook meerdere laptops en pc's hier in huis, waarbij het wel werkt...

foutmelding => als ik op 'verbinding maken' met Fritzbox klik dan krijg ik 'Er kan geen verbinding worden gemaakt met FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A'

Hoe ver kom je? Bij 'Draadloze netwerk verbindingen' zie je de Fritzbox? Krijg je de mogelijkheid om het wachtwoord in te voeren? Is het wachtwoord goed ingevoerd? Heb je de Fritzbox al een keer opnieuw opgestart?
Vragen die nodig zijn om je verder te helpen.

Martin

Hoe ver kom je? Bij 'Draadloze netwerk verbindingen' zie je de Fritzbox? Krijg je de mogelijkheid om het wachtwoord in te voeren? Is het wachtwoord goed ingevoerd? Heb je de Fritzbox al een keer opnieuw opgestart?
Vragen die nodig zijn om je verder te helpen.

Martin

W8woord is al een keer goed ingevoerd, dus dat hoeft naar mijn weet niet nog een keer. Ik zie de Fritzboz. Ik heb hem al een keer opnieuw opgestart en ik kan er geen verbinding meemaken :(, het is zo vaag...

Voor de zekerheid zou ik het wachtwoord nog eens checken. Als het niet handmatig is veranderd, staat het meestal onder op je Fritxbox, WPA xxxxxx
Kijk ook of je DHCP op automatisch staat. Dat doe je zo:
Start = Configuratiescherm = Netwerk Internet Netwerkstatus- taken weergeven = Adapterinstellingen wijzigen = Rechtsklik op je verbinding = Eigenschappen = Kies Internet Protocol versie4 (TCP/IPv4) = Eigenschappen = Vinkje bij Automatisch IP-adres laten toewijzen = ook een vinkje bij Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen = OK
Hetzelfde doe je bij Internet Protocol versie 6 (TCP/IPv6)

@ Webcanal

bedankt voor de moeite maar alles staat nog op automatisch en het wachtwoord is niet handmatig veranderd

@ RHPJS

Hoe kom je bij voorkeursnetwerken?:confused:

Laatst bewerkt:
Ga in het Netwerkcentrum naar Draadloze netwerken beheren. Daar staan alle draadloze netwerken tussen.

Bedankt RHJPS, ik ga het zeker proberen, maar eerst ga ik 1 week op vakantie en heb daar geen internet. Dus ik zal wss om zaterdag volgende week weer reageren. Dus ik ga jullie niet negeren, maar eerder waarderen voor de moeite;)

Geen probleem. Alvast fijne jaarwisseling gewenst dan!

Bedankt RHJPS, je hebt mn probleem verholpen en daar ben ik je erg dankbaar voor. Maar nu eerst ga ik genieten van mn nieuwe laptop:P:P:P:P:P:P:P:P:P

Geen dank.
Alleen maar goed om te horen dat het nu opgelost is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan