Kan WiFi ook eenrichtings verkeer zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo Allemaal,

Ik heb een vraag: Kan Wifi eenrichtings verkeer zijn??

Waarom: Ik heb een plaats waar ik een webcam wil zetten waar geen internetaansluiting is.
Er is wel stroom beschikbaar, wat ik dus zou willen is een oude laptop met een cam en een Wifi aansluiting een versterkt wifi signaal laten uitzenden en dit thuis ontvangen. De afstand die overbrugd moet worden is hemelsbreed zo'n 700 meter.

Of zijn hier andere oplossingen voor? Kan/mag het misschien over de 27mc en ontvangen met een scanner?

Graag hoor ik jullie adviezen/ideeën.

Alvast bedankt.

mvrgr,
Nossie

700meter gaat je niet lukken met de wifi-antenne in je laptop, want in nederland mag maar 100mw over 2,4ghz wifi worden verzonden.

OK, maar zou het in theorie, als de limiet van 100mw er niet zou zijn, het wel moeten kunnen met 1 richtingsverkeer?

meestal is wi-fi wel tweerichtingsverkeer, maar als de limiet van 100mw er niet is en je antenne is krachtig genoeg om meer als 100mw uit te zenden kun je 5000 meter halen (de limiet van 100mw overtreden is strafbaar).

Laatst bewerkt:
dan zou je gewoon software moeten downloaden en een extra router aanschaffen

zo'n afstand is te overbruggen als je voldoende krachtige antennes gebruikt en de antennes moeten elkaar "zien". Google maar eens op de Engelse term "line of sight". Ik ken de regelgeving niet in Nederland maar in België mag je wel geen publiek domein (lees: straten) op die manier oversteken omdat dit als een straalverbinding wordt beschouwd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan